Hoppa till innehåll
april 26, 2018 / underbarahem

Undrar om man skall bli kirskålsleverantör?

Idag gick jag hem tidigare från jobbet, hade hoppats på sol men det blev regn och lite sol fast mest regn. Jag funderar på om jag inte skall bli leverantör av kirskål, om det är någon som är intresserad så hör av Er… hihi.Detta landet får vi fortsätta med en annan dag för nu tyckte jag att det blev alldeles för ruggigt… man får inte ge upp. Har gjort några land som blev ganska bra, nu är det bara att hålla efter dem.Hade tänkt att denna gumma skulle se till att kirskålen inte spred sig, men hon är lika lat som min trädgårdsmästare som står uppe i landet på baksidan av huset… ojojoj, allt skall man göra själv.Denna bilden tog jag av min trädgårdsmästare förra året då hade jag lyckats få bort lite kirskål, men jag ger inte upp i år heller. Men det är så härligt när man kan se alla ljuvliga blommor titta upp ur jorden, här har jag lyckats få bort en del kirskål. Tänk att detta landet skall bli alldeles fullt av blommor och växter, det tror man inte nu när man ser all naken jord.Det är kanske bra att det inte går för fort med växtligheten, så att man hinner följa hela proceduren. Jag går alltid en tur varje dag och ser hur mycket det har förändrat sig, våren är en härlig tid.

Ha en skön torsdagskväll!

Kram Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. kamillaskamera / Apr 26 2018 3:27 e m

    Vilken underbar fågelskrämma😊

    • underbarahem / Apr 26 2018 3:32 e m

      Den är väldigt mysig, men kräver nya kläder en gång om året. Så det får nog bli något nytt snart…

  2. petrasparlor / Apr 29 2018 12:17 e m

    Hi hi hi, ja, kirskåls leverantör skulle man ju kunna bli. Vilken bra ide 🙂
    För suck va kirskål det finns i landen, plockar och plockar men det växer så snabbt.

    //Petra

    • underbarahem / Apr 29 2018 5:08 e m

      Man får inte ge upp, bäst att sätta igång direkt på våren tror att det hjälper.
      Birgitta

Lämna en kommentar

Nordic Lights and Mediterranean Landscapes®

A Blog on Travels, Food, Photography, Art and Design (Mat, Vin, Resor, Fotografi, Konst, Design)

GreenDreams

Exploring sustainable options, minimalism, and gardening.

Annasskrivande

Annasskrivande

Papercrafting Mum

~Let's be creative and having fun ~

Yasmine Johansen

mamma till Dennis och Angelina

Emmasvackrating

En blogg om återbruk och hållbarhet

Mitt Universum

Byggnadsvård med kulturhistoria.

And then there was !

Life is not about waiting for the storm to pass… It’s about Learning To Dance In The Rain.

Inredning & Guldkanter

Inredning_skönhet/hälsa_Vardagslyx

Anneli's tankar om lite av varje

Livet med böcker, Fibromyalgi och lite av varje!

KAMILLAS KAMERA -

Mitt liv och Mina dagar genom kameran

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header för vidare information. Dessutom finns det 37 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket. Välkommen tillbaka.

att leva sin dröm

med ljuvliga hundar

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

"More than machinery, we need humanity."

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

Norstenfoto

Fotografera som hobby!

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.