Skip to content
augusti 7, 2017 / underbarahem

Detta tål att funderas på!

Nu är det ju inte höst än, men det är nästan som om man kan tro det. I morse när jag åkte till jobbet var det bara 10°, det kändes lite för kallt för att vara i början av augusti. Men som sagt var vi kan inte göra så mycket åt det, det blir som det blir…

Stannade till som vanligt vid Blomsterlandet, känns alltid så skönt att gå in där en stund efter jobbet… avkopplande. Just nu är jag ute efter lite nya ideér som jag kan använda som höstplanteringar… fast det är långt till hösten, hihi.. Såg betongkrukor enkla men väldigt snygga, fast jag måste ha flera stycken till det jag har tänkt att använda dem till. Tog ett par bilder och åkte sedan hem med detta i minnet skall fundera ett tag, kunde ha gjort krukorna själv… men har ingen lust just nu.Jag gillar dem och till dessa krukor lite växter som går i gröngrått, enligt i mina ögon i alla fall. De skall stå ute och växterna tål ner till +5° för vi hoppas att det inte skall bli frost än.Fast det gäller att ha ett antal krukor annars blir det ingen effekt, priset då … hm, ganska okej. Sen kompletterade jag med lite fetblad och kaktusar som jag skall ha inne, gillar fortfarande dessa växter.Köpte denna växt för ett tag sedan, som vanligt kommer jag inte ihåg va växterna heter. Men okej det spelar ingen roll fina är de, får försöka att överleva denna växt och inte bara ha kaktusar och fetblad.

Känns härligt när det är som vanligt igen och härligt att träffa jobbarkompisar, för vi tillbringar ju ganska många timmar tillsammans. Men nu skall jag njuta en stund av kvällssolen innan det blir lite mat, i morgon en ny härlig dag.

Ha det skönt en måndagskväll!

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Aug 7 2017 6:49 e m

    Betongkrukorna är enkla och fina, vill ha ett gäng till stugan och visst skulle jag kunna gjuta själv men ….
    Växten på din sist bild ser spännande ut, får leta efter den. Snart får jag börja tänka på inneväxterna men inte än, har semester denna vecka också.
    Kram Eva

    • underbarahem / Aug 7 2017 6:53 e m

      Måste först fundera ut var jag vill ha dem, så kanske det blir några i alla fall. Måste ta reda på vad växten heter…
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Aug 8 2017 9:08 e m

    Men åh va snyggt med alla betongkrukor och fetbladsväxter.
    Hade gärna haft allihop hemma hos mig.

    //Petra

    • underbarahem / Aug 9 2017 2:29 f m

      Precis vad jag tycker också, fast kanske inte alla… men några.
      Birgitta

Kommentera

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

