Skip to content
augusti 1, 2017 / underbarahem

Min nya tysta dammsugare!

Även fast det är semester så måste man städa, jag tog till lite enklare redskap. Det funkar väldigt bra och enligt min svärmor så är det tillåtet att langettdamma ibland. Första gången jag hörde det så visste jag inte vad langettdamma var, langett visste jag vad det var eftersom jag hade en mamma som kunde allt när det gällde att sy. Langettsömnad används oftast i kanten på ett arbete, nu förstår ni kanske vad min svärmor menade. Man dammar bara runt sakerna utan att lyfta på den, används när man snabbt vill ha undan dammet… hihi.

Så gjorde jag med min nyinköpta sopborste, sopade bara runt mattorna OBS sopade inte dammet under mattan. Tyckte att den här passade perfekt till min vedförvaring, samma material och den kommer att få stå framme lättillgänglig.

En borste gjord av hästtagel, sopskyffel gjord av plåt. För att bevara borsten tvättar man  den med tvål och vatten. Skaka ut överflödigt vatten och låt den torka i rumstemperatur. Avsluta med att kamma borsten. 

Nu blev det lite semestersvammel igen, känns skönt ibland att få prata av sig… hihi.Måste erkänna att jag har använt den varje dag för så mycket gräs man drar in och det är så jobbigt att ta fram dammsugaren, Som jag säger det är ju semester och man skall ta det lugnt och en sopborste är väldigt tyst av sig… hihi.

Nu efter jag har haft min storstädning så måste jag ta det lite lugnt och i morgon hoppas vi på salta bad, i skall jag även fast det är kallt. Men envis som jag är så vet jag att jag kommer i böljan den blå…

Ha nu en underbar kväll!

Många kramar från Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Aug 6 2017 8:35 e m

    Snygga små detaljer du fixar.

    /Petra

    • underbarahem / Aug 7 2017 2:21 f m

      Tackar,kul med lite annorlunda saker.
      Birgitta

Kommentera

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

