Skip to content
juli 31, 2017 / underbarahem

Sommar, Sol, Semester

Idag har det varit ett härligt väder, vi har hunnit med massor… hihi. Med massor menar jag en tur i skogen för att plocka kantareller, vi hittade några men nog är det konstigt förra året fanns det massor av kantareller på vår plats… i år var det glest.

Sen blev det att njuta av solen på vår altan, hade telefonen inom räckhåll så några bilder blev det. Kände inte för att gå in efter kameran, det fick bli iPhone men det blir ganska bra bilder tycker jag.Den grå mattan som ni ser ett hörn av var verkligen ett lyckat köp, släpper inte igenom regn bara om det stöpregnar och den torkar fort… tummen upp.Det är härligt när man kan sitta och njuta av värme och sol, bara att flytta sig till olika platser på tomten om man vill ha sol eller skugga. Det är bäst att njuta av det vackra vädret för snart är den här veckan slut och då börjar jobb, fast det gör ingenting.

Vi hade fisk till middag idag, tänk om jag hade kunnat säga att jag hade hunnit med att fiska också. Tycker faktiskt att det är kul att fiska, fast inte något avancerande utan som man gjorde när man var liten med metspö… hihi, det var frysen som levererade.

Hoppas att ni har haft en lika skön dag och att det vackra vädret håller i sig några dagar.

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jul 31 2017 7:12 e m

    Lite märkligt väder hos oss, regn och sol om vartannat, men jag är glad för regnet. Huset är fullt av ungar och mat är det hela tiden tycker jag, men vi hinner med bad och små utflykter i omgivningen.
    Kram Eva

    • underbarahem / Jul 31 2017 7:25 e m

      Vi har haft det lugnt i veckan som varit, inga barnbarn… fast jag saknar det. Igår regnade det och lite åska blev det, det behövdes.
      Hoppas på en tur till havet på onsdag med de små godingarna, det verkar som om det blir sol.
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Aug 6 2017 8:33 e m

    Vilka fina små träd du har. Har haft ett, en gång för länge sedan, men de ville inte bo hos mig 🙂 Berodde nog mer på mig än på trädet. Hihi

    /Petra

    • underbarahem / Aug 7 2017 2:25 f m

      Vi får se om dessa klarar sig, brukar ha tur med myrten. De är lite små och tunna, men vi får se.
      Birgitta

Kommentera

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

