Skip to content
juni 4, 2017 / underbarahem

Fått lite extrahjälp till grillningen!

Vi är ju inga grillfantaster, men nu har det blivit mera grillande än tidigare somrar. Det är inte det enklaste man gör, men man lär sig. Nu kommer det nog att bli mera torrmarinad på köttet, tycker att det är jobbigt när marinaden rinner ner i grillen… och när den skall göras ren, så tråkigt.

Idag fick jag en köttermometer som man kan styra från iPhone, lite tokigt men tycker att det är en kul grej. Undrar om det är någon som tycker att jag bränner köttet och det var därför jag fick en… hihi.

Man ansluter termometern till gratisappen Weber® iGrill och ha koll på temperaturen i både råvara och grill. Använder förinställningarna eller anpassar termometern efter eget tycke och smak. Oavsett om man föredrar köttet blodigt, medium eller genomstekt är det köttets innertemperatur som avgör om det är färdiglagat och klart att äta. 

Den skall bli kul att prova, misstänker att jag kommer att få hjälp med den bara för att det är en teknisk pryl och L gillar sådana… ok, jag också. Igår när jag grillade hade jag hjälp av en liten goding, fast han var ganska osynlig hade satt sig bakom mina olivträd… det gäller att hålla koll på farmor.Just nu så regnar det och det behövs verkligen, det är väldigt torrt i jorden. Hann faktiskt rensa lite innan det började regna och det är bra för då är det lättare för vattnet att leta sig ner i jorden.

Nu blir det en dags jobb sen är man ledig en dag igen, hoppas då på lite bättre väder fast regnet behövs verkligen… just nu är det vattningsförbud i vår kommun.

Ha en skön kväll och en härlig vecka, ni som är lediga och ni som skall jobba.

Många kramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jun 4 2017 5:49 e m

    Ja, jösses vilka hjälpmedel det finns! Svärdottern och jag försöker bli riktiga grillmästare, innan sommaren är slut ska vi nog vara riktigt duktiga. Vi använder enbart kolgrill.
    Idag har vi fått välbehövligt regn, så skönt så jag slipper vattna alla krukor och byttor.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jun 4 2017 6:03 e m

      Ja, det finns mycket onödigt, men kul. Hade kolgrill förut men nu är det gasol, tycker att det är svårt att få jämn värme… eller så är jag lite lat.
      Skall bli kul att testa termometern, får nog bli till helgen hoppas på bättre väder då.
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Jun 5 2017 10:49 e m

    Alltid kul med nya prylar 🙂
    Önskar dig en riktigt fin Nationaldag.

    //Petra

  3. bia / Jun 6 2017 7:14 f m

    Vi är inga ”grillmänniskor” men en sån där skulle man kanske ha när man ändå grillar ibland på landet ;)….jag är ju inte så förtjust i kött…men det är gubben, hihi…och ibland när vi får gäster så kan vi ta fram grillen på torpet, där vi tillbringar hela sommaren…nästan ! Och förresten så kan man ju grilla fisk och grönsaker också…
    Ha en fin nationaldag !
    Kram bia

    • underbarahem / Jun 6 2017 4:39 e m

      Skall bli kul att få testa den, det blir nog till helgen!
      Kram Birgitta

Kommentera

KAMILLAS KAMERA -

mitt liv och mina dagar

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

