Skip to content
juni 1, 2017 / underbarahem

Nu är mina handdukskrukor fyllda med blommor!

I morgon är det fredag igen och vi är inne i juni, det är otroligt så fort det går. Det är bäst att njuta så mycket man kan, fast än är det långt till hösten…

Gjorde för ett par år sedan tre handdukskrukor i betong och de finns kvar fortfarande. Idag var jag och köpte blommor till dessa, perfekt att ha i landet ut mot gatan.Idag när jag planterade växterna så blåste det och de såg lite tilltufsade ut., men bara de får växa till sig så blir det bra. Brukar ha lite betong frukter i fatet, ser att jag har glömt att lägga ut dem.Funderar på om jag skall göra flera eller om det får räcka med dessa tre, kan bli för mycket också.

Gör så här:
  1. Blöt handduken i vatten och blanda betong.
  2. Doppa handduken i betongen, se till att den är väl genomdränkt av betong.
  3. Knåda in betongen i tyget ordentligt, det här steget kan ta en liten stund.
  4. Häng handduken över en hink eller en plastblomkruka för att få den att stelna i rätt form.
  5. Jag låter hinken eller plastkrukan sitta kvar, lättare att plantera i den.
  6. Låt handduken hänga ett par dagar och lossa sedan försiktig hinken eller plastkrukan.

Det här är ett enkelt och kul sätt att få en kruka i den formen man vill.

Ha nu en skön kväll!

Många kramar från Birgitta

 

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

