Skip to content
maj 24, 2017 / underbarahem

Nu är det verkligen en lååång helg!

Kan man ha sådan tur, fem dagar ledig och sol… drömmer jag. Nej, de har lovat vackert väder och värme, tänk så mycket jag får gjort i helgen. Jag börjar ledigheten i solstolen med ett glas vin och en tidning, man måste varva ner för att sedan sätta igång… hm, det lät konstigt.När jag ser den här stolen kan jag inte göra annat än le, det är den berömda stolen som inte går att sätta ihop… fast jag lyckades på en gång.Lådan som står på gräsmattan är från L:s föräldrahem, kommer från sockerbolaget enligt texten på lådan… plus lite blyertsteckning som L gjorde när han var liten. Tror inte att han fick göra så det var nog hans konstnärliga ådra som gjorde sig påmind, eller så blev det så i ett obevakat ögonblick… hihi.Nu har jag planterat de blommor som alltid skall vara på plats, sen blir det fritt tänkande och impulsköp. Jag gillar vita lavendel, har det alltid i kruka sen planterar jag det i landet.Just nu har jag tappat precis vad denna blomma heter, men kommer nog på det snart. Den får stå på bordet som vi sitter vid på morgonen när vi tar niofikat, eller när det känns för varmt under dagen.

Nu önskar jag Er en fantastisk helg och hoppas att ni får mycket sol och värme!

Många kramar från Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Maj 24 2017 6:41 e m

    Jag håller med dig Birgitta, först måste man varva ner för att orka komma igång 🙂
    Önskar dig och maken en riktigt fin och solig helg.

    //Petra

    • underbarahem / Maj 24 2017 6:46 e m

      Detsamma till Er, hoppas på mycket sol. Det kommer att bli både altanhäng och växthuset.
      Ha det bra och njut av helgen!
      Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

