Skip to content
maj 15, 2017 / underbarahem

Nu är jag äntligen på gång, så jag har längtat!

Idag började dagen precis som en majdag man önskar sig, sol och värme. Vad gör man då, jo tar med sig kaffekoppen och sätter sig i trädgårdsgruppen på solsidan. Nu skall man lägga upp dagen så att man hinner med allt man vill göra, för det är inte lite det.Det tog ganska lång tid att fundera ut vad jag skulle börja med, man skall ju inte stressa, eller hur. Det fick även bli lite löst på korsordet, måste träna hjärnan lite innan man börjar att gräva.

Men nu var det dax att ta tag i saken och åka till Cramers blommor.Det tar lite tid när man skall gå där finns mycket att se på, får ta perenna växterna nästa gång. Trodde att det skulle vara bara jag där, men ack så jag bedrog mig… det var massor av blomsterlängtande människor.

Men jag lyckades få ihop en hel del, så nu var det bara att vända näsan hemåt.Undrar hur många mil den här skottkärran har gått, det var min pappas innan jag tog över den. Vågar mig inte ens på en gissning, vi har haft den väldigt länge.Det blev en planta körsbärstomater, gurka och chili. Givetvis har jag sått i mina lådor, så nu är det bara att hoppas på värme och vattna.

 

När detta var gjort så skulle L och jag rensa ett land som vi har kvar, blir alltid gjort sist. Det ligger nära den Hemliga trädgården, därför är landet bortglömt… hihi.

M&M funderar alltid på vad som finns bakom denna dörr, man måste vara lite mystisk ibland… det är alltid spännande.

Nu är vi nästan färdiga och det blev inte mycket kvar av växterna, men det är inga problem det finns att köpa… alltid lika kul.Tänk så tokigt det kan bli ibland, snart är vi klara och då kommer det att bli bra hoppas jag.

  • Första turen till Cramers då vet jag precis vad jag skall ha.
  • Andra turen till Cramers då är det kompletteringar.
  • Tredje turen till Cramers då kan det bli precis vad som helst.

Nu skall jag gå en vända ut i trädgården och se vad vi har gjort och även kolla vad som skall göras mera.

Ha en underbar måndagskväll!

Många kramar från Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

