Skip to content
maj 5, 2017 / underbarahem

Jobbarfredag och idag blev det lite sommarmöbler att sitta och njuta i!

Vilket underbart väder det har varit idag, helt otroligt att det kan ändra sig så. Jag har jobbat 11 timmar idag, men det gör ingenting det är bara kul… det är glädjande när man ser solen lysa in i fönstren.

Så idag fick det bli sommarmöbler som var medelpunkten, hade varit kul om jag hade kunnat bjuda mina jobbarkompis på något läskande vid de fina borden… men det får bli en annan gång. En dagbädd vore väl inte helt fel när solen skiner och man behöver vila lite från allt trädgårdsarbete. På dagbädden ligger det strandmadrasser med en lite kudde, färdig att ta under armen när man går ner till stranden.En fika på altanen när solen börjar gå ner, eller varför inte ta ett glas vin och lite kex… kanske hämta lite vindruvor från växthuset.Den här stolen är helt underbar, finns en hel serie av Lene Bjerre designs kolla in på Ellos och se resten .Pallar att sitta på och en kruka att plantera blommor i, garanterar att den inte kommer att blåsa omkull.Hyllor kan man aldrig få för mycket av, denna hylla är superfin och pryder sin plats var man än ställer den.Och till sist lite godbitar till de små, misstänker att de aldrig kan få för mycket av prylar… hihi.

Nu hoppas jag att ni får en underbar fredagskväll och en härlig, solig och varm helg!

Många kramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Maj 6 2017 5:28 e m

    11 timmars jobb är mycket men du har ju ett roligt jobb. Jag var ledig på fredag så torsdag hämtade jag Julia och William på dagis och sedan sov jag hos dem, mamman har åkt till Mallis och pappan var tvungen att jobba över (kom hem halv 3!). Sen har jag njutit av sommarvädret.
    Härliga sommarmöbler du visar.
    Kram Eva

    • underbarahem / Maj 6 2017 7:42 e m

      Det är långa dagar, men då gör jag fyra dagar i veckan… långledig varannan helg. Det är så mysigt att hämta de små på dagis och se vad de gör.
      Nu har våra gullungar somnat efter en lång dag i solen…
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. Petra / Maj 6 2017 5:32 e m

    Vet du, Birgitta. Jag tycker det är roligare att kolla på dina fredagsbilder från Ellos än i katalogen.
    Ha en underbar helg.
    Kram Petra

    • underbarahem / Maj 6 2017 7:45 e m

      Haha, det tycker jag är underbart… Det är så kul att försöka få ihop de prylar som vi fått till butiken och sen ta bilder. Ytan är väldigt liten, men som tur är så gillar jag pussel… får plats med ganska mycket på liten yta.
      Ha det bra!
      Birgitta

  3. petrasparlor / Maj 9 2017 9:07 e m

    Åh så mycket fint.
    Tar gärna en dagbädd och ett par strandmadrasser 🙂

    //Petra

    • underbarahem / Maj 10 2017 2:34 f m

      Dagbädden är superfin, det finns en dyna till också. Strandmadrasserna kommer från Bloomingville, de har så mycket snyggt.
      Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

