Skip to content
april 16, 2017 / underbarahem

Lite vårnytt har det blivit i alla fall och det framkallar gamla minnen!

När jag var liten så glömmer jag aldrig, det var vår och jag hade fått en ny gul trenchcoat och ett par vita stövlar. Envis som jag var och fortfarande är så skulle jag absolut ha dem på mig, gissa om jag frös men skulle aldrig erkänna det. Detta har etsat sig fast i mitt minne, så det kommer jag aldrig att glömma. Till råga på allt en gul trenchcoat, men okej det var fint då tyckte jag…

Nu är jag lite mera diskretare så det har blivit en grå kappa ett par svarta skor och en grå väska, den gula kappan försöker jag att förtränga… vilket inte kommer att gå.Dessa skor var underbart sköna att gå i och kappan perfekt nu när det är minusgrader på morgonen, den är inte tjock men ändå varm. Väskan är ett impulsköp har svarta väskor, men en grå väska till kappan var pricken över i:et tyckte jag.

Har kört hem de små godingarna och passade på att titta på hundvalparna och det lilla lammet, de är precis som små barn… väldigt busiga.

Katten Bamse passade på att ligga i solen den lilla stunden solen var framme. Och så fick det bli en bild på några blommor som växer hemma hos oss, men det går sakta de skall vara mycket längre.

Nu är det en dag kvar av ledigheten och i morgon skall vi titta på Milton och Felix när de skall vara med på hopptävling, skall bli spännande.

Jag önskar Er en skön kväll och en härlig vecka som vi har framför oss.

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Apr 16 2017 5:28 e m

    Så mycket snyggt du köpt, skorna ser väldigt sköna ut! Jag har inte köpt något nytt i vår, måste faktiskt rensa i min garderob, har dålig koll på vad jag har och vad jag behöver.
    Idag har det snöat!!! och hela påsken har varit riktigt kall.
    Hoppas det gick bra för Milton och Felix!
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 16 2017 5:33 e m

      Tackar, det gäller att inte köpa för tunna kläder nu, kylan ser ut att hålla i sig. Några nya byxor har jag köpt också, men det är klart man undrar vad hade jag förra året vid den här tiden… hihi.
      Hopptävlingen är i morgon och misstänker att det blir tjocka kläder på.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Apr 16 2017 11:06 e m

    Så mycket snyggt du köpt.
    Och visst är det så att man gärna vill använda de nyinköpta kläderna även nu när man är äldre…..fast vi kanske kan erkänna när det är lite för kallt 🙂

    Go fortsättning.
    //Petra

    • underbarahem / Apr 17 2017 5:23 f m

      Tänk att minnen sitter så att man aldrig glömmer dem…
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

