Skip to content
mars 26, 2017 / underbarahem

Ett nytt jalusi bland blommorna!

Säger än en gång vilken underbar dag det har varit idag och hela helgen förresten. Har suttit på altanen och njutit den mesta av tiden idag, men lite har jag gjort. Det blev ett nytt jalusi i landet, för det jag hade av pil höll inte längre och jag saknade det. Hittade en träpersienn som det fattades delar till, det fick bli det nya insynsskyddet bland blommorna.Det händer lite mera i trädgården när man har sådana prylar tycker jag och samtidigt blir det ett skydd när vi sitter vid dammen. Det är bara att välja om man skall ha det stängt eller inte… Nu är det bara blommorna som skall växa upp, så kommer det att smälta in bättre.

Nu hoppas jag att ni har haft en lika underbar dag som jag har haft och att detta vädret fortsätter.

Många kramar från Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Mar 26 2017 5:04 e m

    Coolt med en jalusi där vid krukorna 😉 Själv vill jag gärna ha lite enskildhet där jag sitter, gillar inte att ha öppet så att alla ser….jag trivs inte bäst i öppna landskap, hihi…
    Här har det blåst som attan idag…men solen har skinit och varmt har det varit ;))
    Ha en fin kväll !
    Kram bia

    • underbarahem / Mar 26 2017 5:28 e m

      Det är perfekt när man sitter vid dammen, hoppas på många dagar vid dammen. Öppna landskap är underbart, men jag förstår dig och tycker likadant. Här har det varit väldigt skönt och bara lite blåst.
      Kram Birgitta

  2. Petra / Mar 27 2017 5:36 f m

    Den du hade i pil var jättefin. Synd när det inte håller längre. Kul ändå att du hittade jalusiet. Rolig ide. Den spar jag på om det är nåt jag kan ha användning av i stugan 😉
    Ha en toppenstart på veckan.
    Kram Petra

    • underbarahem / Mar 27 2017 6:44 e m

      Det var snöret aon inte höll, får se hur länge den här håller.
      Kram Birgitta

  3. A House With A View / Mar 27 2017 5:10 e m

    Wow vilken häftig idé! Det blev ju hur fint som helst. Vid första anblicken trodde jag att du handlat någon dyr trädgårdsdesign från fina gatan 🙂 Vore kul att se hur det blir sedan när du planterat i krukan också. Och tack för goda recept i inlägget nedan. Jag har letat recept på förrätt och det där ska jag pröva nästa gång vi får gäster. Supersmarrigt middagstips också 🙂

    Önskar dig en fin vecka!

    Kramar aka

    • underbarahem / Mar 27 2017 6:48 e m

      Kul att du gillar mitt påhitt, det blir lite mera höjd i landet. Bara längtar efter att få plantera, men det får nog vänta ett tag till.
      Har inte ofta förrätt, men i lördags kände jag för det… som vanligt enkelt och man kan förbereda. Varmrätten blev fisk den här gången, inget som jag lagar så ofta… men borde göra.
      Du får också ha en härlig vecka!
      Kram Birgitta

  4. petrasparlor / Mar 31 2017 9:49 e m

    Vilken härlig idé, med en persienn i planteringen. Den ser nästan rostig ut i solskenet. Riktigt snyggt.

    /Petra

    • underbarahem / Apr 1 2017 5:51 f m

      Tackar, blir lite höjd i landet, snart kommer växterna runt omkring.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

