Skip to content
mars 6, 2017 / underbarahem

Så gick det med det!

Jaha, det var den våren, eller så kan det bli väldigt mysigt när solen kommer och snön töar bort… jag är en obotlig optimist. Har varit ledig några dagar och då fick jag vårkänslor, kände att nya skor och tillbehör hade inte varit helt fel. Sagt och gjort det fick bli  nya skor och ett väskset…

Men när jag vaknade på måndags morgonen så var det mycket snö, från att ha varit helt grönt så är det mycket… detta kommer nog att ligga ett tag, skall bli minus grader. Sagt och gjort i stället för att åka in till stan som jag hade tänkt för att göra några flera inköp, så blev det höga stövlar på och en tur med L ut i skogen… borta var tankarna att ta på sig lågskor.atran-mars-2017Här har vi Ätran som rinner förbi där vi bor, i augusti bjuder Ätran på en väldigt populär aktivitet… kräftfiske. Nu är detta inte gratis utan man får hyra en plats, vet inte hur många meter men det blir en hel del kräftor på den sträckan… vi fiskar inte, men kollar gärna hur det går till.

Nu kände jag för att visa Er mina inköp och hoppas på att jag får använda dem snart. Tillsvidare får de nya skorna stå i min ”walk in closet” ett tag, det får bli varma stövlar och tjock jacka ett tag till framöver;-) 🙂

Men så här ser de ut i alla fallskinnpumpsgrona-moccaskorVäskorna kan jag börja använda, för de trotsar ju snön och de är stora så jag får plats med en hel del.dagmar-vaskaLite kul med överraskningar är det, fast bli överraskad med snö på måndags morgonen var inte kul. Vi har haft de små godingarna hos oss i natt och skall ha dem en natt till, idag är de några timmar på dagis men snart skall vi hämta dem. Millian hade redan planerat sin dag, han skulle åka pulka på dagis… misstänker att lille Milton hänger på storebror.

Nu önskar jag Er en härlig och solig, men snöfri dag!

Många kramar från Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Mar 7 2017 8:52 e m

    Mycket snyggt du hittat, hoppas du får använda alla fina skor snart.
    Köpte mig också ett par nya vårskor, men de får stå kvar ett tag till…suck.

    //Petra

    • underbarahem / Mar 8 2017 3:46 f m

      Nu får det vara nog, vill ha lite lättare kläder och inte så påpälsad när man åker till jobbet.
      Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

