Skip to content
februari 16, 2017 / underbarahem

Betonglampa på min serveringsvagn!

Ja, nu märks det att det är våren, man vill bara ha nytt både inne och ute. Upptäckte att för en gång skull så fanns det ett eluttag väldigt passande bredvid min serveringsvagn, givetvis så måste jag använda detta. Eftersom jag har betongprylar på vagnen, så fick det bli en lampa med betongfot.klotlampa2Var lite fundersam på färgen på glaskupan, men det kommer nog att bli bra. Det blir perfekt med lite belysning i hörnen, skall sätta dit en timer så jag slipper gå och tända.klotlampa3Kul när man hittar det man vill ha och har tänkt sig, frånsett färgen på kupan. Det finns så mycket snyggt så man skulle kunna byta hur ofta som helst, vilket inte går.

Nu väntar fyra lediga dagar, synd att inte solen skall skina utan det blir regn… men man kan inte få allt.

Ha en skön kväll och snart är det helg!

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Feb 17 2017 5:53 e m

    Kupan är ju perfekt, den plockar upp färgen på visarna, skorna och även de små krukorna, i alla fall ser det så ut på bilden. Har sett sådana lampor och funderar på att skaffa någon. Vill också ha en serveringsvagn och letar på loppis efter något lämpligt. Hittade en i plast men mer plast kommer inte in i detta huset! Plastbantning pågår!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    • underbarahem / Feb 17 2017 7:30 e m

      Jag får nog ge mig, lampan blir nog bra och jag tänkte inte på att de matchar andra prylar på vagnen. Jag köpte serveringsvagnen på jobbet och jag gillar den verkligen. Skulle också vilja göra plastsanering, det är nog inte bra med för mycket plast.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Feb 19 2017 9:17 e m

    Vilken snygg lampa, och va bra den passade på din vagn. Tummen upp på den.

    //Petra

    • underbarahem / Feb 19 2017 9:30 e m

      Tackar, nu gäller det att hitta en glödlampa som går att få in i lampkupan.
      Ha en bra vecka!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

