Skip to content
januari 23, 2017 / underbarahem

Det är de små små detaljer som gör det!

Idag måndag och jag har varit ledig, ganska fint väder har det varit solen tittade fram en liten stund. Känner för att fixa lite, så idag fick det bli lite små detaljer. De stora sakerna är under diskussion, det är inte bara att sätta igång även fast jag tror det… hihi.

Det fick bli lite nytt till toaletten nere och till badrummet upp, eller till badrummet var det jag som fick lite nytt… men det var på tiden.

Till toaletten nere blev det lite nya prylar i korgen även ett nytt duschdraperi och en ljuvlig dofttvål, svårt att låta bli när flaskan var så fin.lexington-tvalbadrumskorg-smatt-och-gottPå övervåningen har vi ett ganska stort badrum med badkar som används mest av mina barnbarn, men det händer att jag tar ett ljuvligt bad ibland. Då behövs en badrock, har letat länge efter en som jag vill ha… nu äntligen hittade jag den.Badrum3badrock-gantJag älskar små detaljer de gör så mycket för helheten och ibland kan det vara det som saknas, som till exempel doftpåsar från Himla. De är så fina där de ligger så jag tycker att det är synd att ta bort snöret, de får vara som de är.

himla-doftkuddarGivetvis är blommor nästan det vackraste och jag fick en bukett av en bekant, den är så vacker och doftar underbart… sådant blir man glad av.liljor-i-bukettDetta var bara lite små funderingar och kanske lite svammel, men det är de små detaljerna som gör det. Det är även njutbart och en fröjd för ögat, det behöver man ibland.

Har varit ute i växthuset idag och plockat lite, pratat med mina olivträd som ser ut att må jättebra. Jag har även tagit bort lite växter vid dammen, så nu ser det lite bättre och renare ut.

Många hälsningar från Birgitta!

 

6 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Jan 23 2017 6:48 e m

    Kan inte annat än att hålla med, det är de små detaljerna som gör det.

    //Petra

    • underbarahem / Jan 23 2017 6:56 e m

      Ja, ibland när man skall ändra om hemma så är det något som saknas, då kan det vara en liten detalj… sen blir det bra.
      Birgitta

  2. Eva / Jan 23 2017 8:01 e m

    Några små lyxiga saker görs så mycket för hemkänslan!
    Denna vinter har det nog inte varit några problem för växterna i växthuset.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jan 23 2017 8:09 e m

      Ja, ibland behöver man det. Den här vintern har varit snäll mot växterna, i alla fall i växthuset.
      Ha det bra!
      Birgitta

  3. Petra / Jan 24 2017 7:13 f m

    Vilket härligt badrum. Där hade jag spenderat många timmar i badet 🙂
    Ha en fin tisdag.
    Kram Petra

    • underbarahem / Jan 24 2017 6:25 e m

      Tackar, det blir inte så ofta jag använder badkaret, men de små godingarna desto mer.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

