Skip to content
januari 12, 2017 / underbarahem

Efterlysning!

Nu är det dax igen, att göra en efterlysning… jag saknar inspiration. Var kan den finnas, kanske i blomsterlandet bland alla underbara växter och prylar. Stannade till där en stund och fick lite inspiration, men de höll på att göra om efter julen så jag får nog vänta lite med den hjälpen.

Fast ett litet köptips fick jag i alla fall, så jag gick inte därifrån lottlös…vaxt-pa-marmorskivaFastnade för denna lilla växt, hade den bara stått på en hylla utan det fina omkring sig så hade jag nog inte tänkt på den… stackars lilla växt. vaxter-och-tegelvagg-2017När ni tittar på denna bilden så förstår ni nog vad jag menar, tegelväggen med valvet är underbart.vaxter-och-tegelvaggMonstrera och benjaminfikus är växter som jag hade för många år sedan, men det är kanske dax att inhandla dessa igen.blomsterstege-2017En blomsterstege är något som jag alltid har i växthuset, oj vad jag längtar till våren… vill ha vår nu.liten-vaxt-2Sagt och gjort så fick det bli en liten växt och den fick stå på min marmorplatta i köket. Just nu känns det väldigt bra, det var en liten inspiration som föll bra ut.liten-vaxtHoppas bara nu att jag klarar den ett tag i alla fall, så att den kan glädja mig med sin grönska. Dessa kryddkvarnar är flitigt använda och marmorfatet är hur bra som helst, slipper att få rester av kryddor på bänken.

flaskljusstake

Har sett dessa flaskor med ljus i förut och jag gillar dem, kan vara perfekt att ha ute då blåser inte ljuset ut så lätt. Tänkte att det kan inte vara svårt att göra, kollade lite på nätet efter tips. Men det jag hittade var så avancerat och krångligt så jag får nog köpa en färdig ljusstake. men som vanligt är jag väldigt envis så jag skall nog hitta på ett sätt att lösa detta… utan att skära mig.

Det får bli ett besök på Jula i morgon och köpa en glasskärare, det är ju alltid en början. Problemet är att kunna hålla den rakt samtidigt som man skär, den får inte luta åt alla håll.

Jaja, nu fick jag lite att bita i om inte inspirationen vill infinna sig, det är alltid bra att ha något att fundera på.

Jobbar fredag så nu hoppas jag att jag får något kul att kunna locka Er med på jobbet, för bilder blir det alltid.

skylt-2017

 

 

 

Nu önskar jag Er en underbar kväll och det går med stormsteg mot helgen!

Många kramar från Birgitta

 

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Jan 12 2017 8:58 e m

    Åh va härligt med lite inspiration.
    Nya gröna växter känns helt rätt och önskvärt just nu efter alla julblommor.

    //Petra

    • underbarahem / Jan 13 2017 6:32 e m

      Håller med, det finns så många fina växter. Nu längtar vi bara efter våren, så det får bli blomsterlandet som får vara våren för mig.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

