Skip to content
november 28, 2016 / underbarahem

Små glädjeämnen!

Ledig måndag och solen skiner, det blev en promenad på en mil på förmiddagen. Men först körde jag de små godingarna till dagis, de har legat hos oss i natt. Egentligen skulle de ha kunnat vara hos oss hela dagen, men de är så lite på dagis så det är bra att de får leka lite med kompisarna.

Vi skall hämta dem kl 15,00 så det blev lite pyssel i väntan på att få hämta dem. Gjorde färdigt min adventsljusstake, det blev samma som förra året.Adventsljusstake-20156Sen har jag gjort lite annat, köpte för ett tag sedan en marmorbricka och en marmorplatta. Tycker att marmor är väldigt snyggt, när vi bodde i Stockholm så hade vi diskbänken helt i marmor… det kraschade en del porslin, men snyggt var det.

Marmorbrickan fick bli ett kryddställ…marmorbrickaOch marmorplattan var lite värre vad jag skulle ha den till, men kom på att salt och pepparkvarnen släppte ifrån sig så mycket rester på bänken och det blev väldigt kladdigt… så de fick stå på plattan, lättare att hålla ren.marmorplattaTänk vad lite ändringar kan glädja, säger som min pappa… jag kräver så uttäckt lite, klämmer in ett värmländskt ord samma som otäckt.

Nu har vi varit och hämtat godingarna och fikat, kan det vara lek som gäller nu… skulle tro det.

Ha en mysig måndagskväll.

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Nov 28 2016 6:39 e m

    Jag tror nästan killarna är mer hos er än på dagis! Arvid var hos oss i helgen och han är faktiskt den som är lättast att ha av mina barnbarn, han blir aldrig arg eller ledsen (nästan), Men alla fyra är så fina var och en på sitt sätt och tur att de inte är lika.
    Visst är det roligt att pyssla och ändra om, denna årstiden när man är mer inne gillar jag att plocka och dona.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 28 2016 7:31 e m

      Deras mamma jobbar natt och pappa reser ganska mycket, så de gillar inte att sova själva… hihi.
      Det är perfekt, då behöver de inte vara på dagis varje dag. Eftersom de bor på en liten gård på landet, så är det lite längre till kompisarna. Det är härligt att ha de små hos oss, verkligen små glädjeämnen.
      I morgon är det jobbardag igen, härligt det med.
      Det blir lite pyssel då och då.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Dec 1 2016 6:21 e m

    åh, den adventsljusstaken gillade jag Birgitta. Riktigt snygg.

    //Petra

    • underbarahem / Dec 1 2016 6:46 e m

      Var lite trött på den vanliga avlånga…
      Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

