Skip to content
november 25, 2016 / underbarahem

Lite julförberedelse en ledig fredag!

Idag har det varit väldigt grått, men vi har varit ute och fixat med julbelysning. Helt otroligt det var bara en sladd som hade släppt i ena slingan, bortskämd som jag är så fixar L detta.

Satte upp en stjärna i växthuset, så nu lyser det upp väldigt på vår tomt… härligt när man går ut tidigt på morgonen.stjarna-i-vaxthusetTänk så fort det skymmer, hoppsan så är det bara mörkt. Var inne i det lilla isolertältet och tittade till växterna olivträden är så gröna och fina, nu är det bara att hålla tummarna att de klarar sig hela vintern.tre-husMillian och Milton hade placerat ut var de vill ha de tre små zinkhusen, så det var bara för mig att sätta i en ljusslinga… så lyser de så fint.tre-hus-i-morkerVar ute lite senare och tog en bild när det hade mörknat, det lyser så fint och det är säkert väldig aktivitet med julförberedelser där inne.

Nu skall jag njuta av fredagseftermiddagen med tidningen Leva&Bo, kan man ha det bättre.

Nu får ni ha en skön kväll och en underbar helg!

Många kramar från Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Nov 25 2016 9:13 e m

    Så fint ni fixat.
    Ha en bra helg ni också.

    //Petra

    • underbarahem / Nov 26 2016 4:47 f m

      Det behövs en hel del sladdar för att få det att lysa… en elektrikers mardröm kan man säga, hihi.

  2. Eva / Nov 25 2016 9:34 e m

    Så mysigt med de små husen och djurfällen (är det renskinn?) och så vackert med stjärna i växthuset. Jag har inte satt belysning i växthuset för jag är inte klar med förberedelserna för vintern än. Men Arvid har hjälpt mig idag med adventsstakar, stjärnor och slingor så nu välkomnar vi advent.
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 26 2016 5:06 f m

      Ja det är ett renskinn, fäller lite så jag har det hellre ute. Fixade till växthuset förra helgen, så nu är det bara att hoppas att växterna klarar sig. Perfekt med lite hjälp, de är så hjälpsamma de små godingarna.
      Ha en bra dag!
      Kram Birgitta

  3. bia / Nov 26 2016 10:21 f m

    Så fint du gjort !…det ser mysigt ut i växthuset, i mitt är det nästan tomt. Funderade på om jag också skulle pynta lite där, men eftersom det ligger på baksidan av villan så går vi inte förbi där så jag tror jag struntar i det ;)….men en liten halmkrans ska jag sätta på väggen på loppis stugan ;))
    Nu ska vi ut till landet och skaffa en gran och sätta här på bron i stan med slinga i….hoppas det blir bra. Solen skiner men det blåser…usch !
    Trevlig helg!
    Bia

    • underbarahem / Nov 26 2016 5:57 e m

      Brukar alltid pynta i växthuset, är ofta där hela vintern så det är mysigt med ljus. Måste titta till och prata med mina olivträd, så att de inte känner sig ensamma.. hihi. Skulle vilja ha en pytteliten gran jag kallar det dikesgran , men får inte gå ut i skogen och ta någon för L och det är bäst att lyda… hihi. Här skulle det bli sol idag, men den lyste med sin frånvaro visade sig bara en liten stund.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  4. LIVSGLITTER / Nov 26 2016 8:44 e m

    Men så fint! Ett växthus drömmer jag om!

    • underbarahem / Nov 27 2016 5:52 f m

      Tackar, växthuset byggde min son han tröttnade väl på mitt tjat om växthus. Jag använder det till viss del även på vintern, finns plats att pyssla och fixa.
      Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

