Skip to content
november 24, 2016 / underbarahem

En liten titt i ett läckert skafferi!

Har precis kommit hem från jobbet och nu är jag ledig i fyra dagar. Stannade till vid Blomsterlandet, brukar göra det när jag känner att det är dax att komma ner på jorden efter en intensiv dag och vecka på jobbet. Köpte ingenting, men det är så mysigt att bara gå omkring där och se på allt fint.

De har gjort om i det lilla valvet där de har en massa godsaker, kryddor och en massa annat i fina förpackningar. Jag blir aldrig trött på at gå där och önska att jag hade ett sådant skafferi.skafferi-nov2Detta är en bild inifrån ut mot växthuset, visst ser det läckert ut. Detta valv och alla vackra blommor runt omkring, det kallar jag en lisa för själen.skafferi-nov3Tänk att inreda ett sådant skafferi med en massa godsaker, jag kan stå där inne och bara njuta… skafferi-nov4Det har dykt upp lite tomtar lite här och var, inte för mycket precis lagom.skafferi-nov5Den granen är faktiskt riktigt fin, jag har en gran som jag plockar fram varje år… det berodde på att vi aldrig fick tag på några fina riktiga granar, som vi köpte en fuskgran.skafferi-novI morgon är det dax att plocka fram belysningen som skall välkomna första advent, nu är det bara att hålla tummarna att de fungerar.

Jaha, i morgon är det ännu en tradition som vi har tagit efter…

Black Friday

Kallas i USA den dag som infaller dagen efter Thanksgiving (som är den fjärde torsdagen i november). Det är USA:s största shopping- och readag.

Men det går inte jag på, handlar mat i stället och hoppas på att det är lugnt i matbutiken. Sen blir det lite fixande hemma, får bli lite gott att äta på fredagskvällen.

Önskar Er en fin kväll och snart är det helg!

Många kramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Nov 24 2016 7:34 e m

    Tror att ditt Blomsterlandet är duktigare på att pynta än mitt! Men de har mycket fint för både öga och gom, och man har alltid med sig nåt fint när man går därifrån.
    Ja, imorgon kommer lille Arvid och då ska vi adventspynta, det bli roligt.
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 24 2016 7:53 e m

      De är väldigt duktiga, med många ideer. Så mysigt att adventspynta, speciellt med de små. Kan nog bli lite adventspyntande här också.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  2. Det är så mycket barndom över det valvet. Där har jag och min syster gömt oss många gånger!

    • underbarahem / Nov 25 2016 4:45 e m

      Jag bara njuter när jag är där, det är så fint.

  3. petrasparlor / Nov 25 2016 9:32 e m

    Förstår att du inte tröttnar på att gå dit, ser ju jätte härligt ut.
    Skulle också vilja gör en liten shoppingtur där.

    //Petra

    • underbarahem / Nov 26 2016 4:56 f m

      Tröttnar aldrig de har så mycket fint där, det kan bli ganska mycket handlat där ibland…hihi
      Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

