Skip to content
november 21, 2016 / underbarahem

Ljusslingor och tomtar!

Plockade fram min tomte som jag gjorde för några år sedan, lite sliten var den men det är lätt att fixa. Gjorde även en tomte med ris, men den höll inte så länge. pälstomte3Det är också dax att fixa till alla slingorna som skall vara ute, på något konstigt sätt så funkar de inte när man tar fram dem från förrådet även fast de funkade förra året. Ljusslinga-altanen-kvällFick en gren av grannen som jag sätter ljus i varje år, det lyser upp i höst mörkret… den hänger på altanen på altanen.Ljusträd-i-mörkerEgentligen så vet jag inte om jag tycker att det här trädet är så snyggt, men det lyser upp vid entrén. Det finns så många olika sorter, men ljusslingorna tycker jag är finast.Tomtar och JeepNu är det bara att hoppas att det fixar sig för tomtarna och att Jeepen kommer loss i snön, så att julklapparna kommer fram. För vi får väl många julklappar i år, så snälla som vi har varit…

Detta var lite julsvammel från mig, nu är det bara att hoppas på att det slutar regna så man kan vara ute och fixa med julförberedelserna.

Ha en härlig kväll!

Många kramar från Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Nov 22 2016 12:38 e m

    Ormhasselgrenen med ljus i tycker jag är himla fin, jag är ju svag för det som inte är ”standard”. Har inte hunnit adventsfixa något än men på fredag kommer lille Arvid och då får han hjälpa mormor med stakar och slingor, det blir mysigt.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Nov 22 2016 7:20 e m

      Dessa bilder är från tidigare år, men det kommer att se ungefär likadant ut nu. Vi skall också göra i ordning ute till helgen, det är så kul bara det inte regnar.
      Ha det!
      Kram Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

