Skip to content
oktober 31, 2016 / underbarahem

Kaktusar i nya krukor!

En ledig dag och en tur in till stan, man tror att man vet vad man skall köpa när man åker in… varför skriver man inte upp. Tror att jag köpte allt jag hade tänkt mig, men glömde givetvis ett par saker. Det är inte så ofta jag är in till stan, det blir bara fram och tillbaka till jobbet och hem.

Jag skulle köpa en större blomkruka till min kaktus och ta den lilla till en annan kaktus, hade tur det fanns bara en kvar… lite skadad men okej fick den billigare.nya-kakturkrukorSå blev det tre nya små kaktusar också, det var egentligen små krukor till kaktusarna hemma jag skulle ha men de gick inte att köpa separat… ville ha krukorna, så det fick bli med kaktusar i.kaktuskrukorSen när vi kom hem var det bara att ta tag i att isolera en del av växthuset, det är verkligen på tiden. Ville inte göra som jag gjort de andra åren utan tänkte hitta på något nytt, det slutade med att jag ställde in växterna tillbaka och gick in… får lösa isolerings problemet en annan dag.isolering2016Nu är det bara att hoppas på att det inte blir för mycket frost utan att växterna klarar sig ute i det fria.

I morgon är det jobbardag och det är tomtar som gäller den här veckan, måste plocka fram så mycket som det bara går…

Önskar Er en skön kväll!

Många kramar från Birgitta

 

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Okt 31 2016 8:24 e m

    Riktigt snyggt med alla små kaktusar på samma fat.
    Funderar också på isoleringen av växthuset….men vi gjorde som du….och funderar vidare.

    //Petra

    • underbarahem / Nov 1 2016 3:25 f m

      Det är taket som är problem, om jag vill ha det som jag tänkt.
      Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

