Skip to content
oktober 25, 2016 / underbarahem

Nu är hösten och november snart här.

Nu är det snart Halloween och det är dag att spöka ut sig, fast vi firar egentligen inte Halloween. Undrar om det är många som gör det och hur de fixar till firandet. Brukar bara ha lite oranga och gula pumpor, en kärring i svart sitter vid entrén.Hallown näraTycker att det räcker så, men de små godingarna kanske vill fira lite mera får kolla detta.HallowenJag gjorde ett spöke som satt på stolen vid entrén för några år sedan, det var enkelt att göra med ett lakan. Så med enkla medel kan man få till något skräckinjagande, några ljusslingor under lakanet kanske skulle ge effekt.Spöket-LabanMen den finaste vampyren som jag har sett är denna söta lilla vampyr, undrar om den kommer lille vampyren kommer till oss på Halloween.Millian vampyrEn del gör så avancerad och skräckinjagande mat, så man nästan tror att det är på riktigt. Jag kommer säkert att gå på detta firande, varken jag vill eller ej. Kanske skulle fixa till lite firande i alla fall, det är ganska mysigt med lite oranga och gula färger vid entrén.

Får fundera på detta och fundera ut hur jag skall göra, ett lakan får jag kanske offra i år också.

Ha en underbar kväll!

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Okt 26 2016 10:34 f m

    Åh så coolt du har gjort det ;))
    Gillar verkligen lakanet…bra idé !!…skulle man kunna ha på stolen på bron.
    Förr om åren gjorde vi mycket till Halloween, dottern älskar den tiden även fast hon är hela 21 år nu;))
    Men vi har dragit ner på det nu (och förresten så åker hon till Stockholm över Halloween i år)
    Jag har bara ljung och tre pumpor och en lykta på bron.
    Hoppas du har det bra !
    Kram bia

    • underbarahem / Okt 26 2016 5:27 e m

      Det blev mycket bra och enkelt för en billig penning. Det var L:s lakan som han har i garaget till att torka sig på. Som jag akrev så är jag ingen vän av Halloween så det får bli lite.
      Här är bara bra, fast jobbar nog lite för mycket.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. Eva / Okt 26 2016 5:36 e m

    Minns ditt lakan, det tycker jag räcker för att fira och några pumpor. Vi har aldrig firat Halloween men nu när vi har barnbarn kommer vi nog inte undan. Fast i år blir det inget för alla är bortresta då. Hoppas alla vackra höstfärger stannar kvar till Halloween så har man alldeles rätt färger.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Okt 26 2016 5:49 e m

      Skönt att höra, det är inte bara jag som tar det lugnt med Halloween👍
      Kram Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

