Skip to content
oktober 20, 2016 / underbarahem

Kväll i mitt växthus!

Idag har vi varit och hämtat M&M på dagis, eller tror att det kallas förskolan numera. Men strunt samma vad det kallas, det är så kul att hämta de små killarna och höra deras glada utrop när vi kommer. Millian visade oss runt på alla deras leksaker som finns, toppenkul att de trivs där.

Sen blev det pannkaka när vi kom hem och farfar fixade till lite äppelmos för den andra sylten var slut och Millian gav farfar högsta betyg… toppengod sylt, tyckte han.

Tog en liten tur ut till växthuset, men så fort det mörknar nu. Jag är så nöjd med min kristallkrona i växthuset, den lyser verkligen upp och växterna är fortfarande väldigt fina… men snart blir det isolerplast.kvall-i-vaxthuset3kvall-i-vaxthuset2Det känns mycket varmare när man har belysning i växthuset, fast det är det ju inte det luras lite. Vita blommor är nästan självlysande i mörker och skymning, de kan vara väldigt sköna att vila ögonen på.

Begonia:

För att din begonia ska blomma så länge som möjligt och hålla sig frisk och fräsch, bör du ge den en plats i ett ljust fönster och i normal rumstemperatur. Undvik direkt, stark sol och värme underifrån. Begonia kommer ursprungligen från tropiska och subtropiska områden – samma klimat som vi har inomhus bortsett från ljuset vintertid. Ge den alltså mycket ljust… en-kvall-i-vaxthusetNu blir det mys med grabbarna en stund, sen skall de i säng det är en dagisdax i morgon också.

Fredag och jobbardag får se vad jag skall hitta på denna dag, kan bli en del möbler som kommer fram. Snart är det dax att plocka fram alla julsakerna på jobbet, måste nog erkänna att jag och mycket julprylar är inte riktigt överens… har väldigt sparsamt hemma.

Nu skall jag krypa upp i soffan med M&M en stund, sen blir det saga och jag tror att John Blund kommer.

Ha en skön kväll!

Många kramar Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Okt 20 2016 8:53 e m

    Så fint din ljuskrona lyser i växthuset.

    //Petra

    • underbarahem / Okt 21 2016 2:36 f m

      Den passar perfekt där den hänger över korgstolen.
      Birgitta

  2. Sandra / Okt 21 2016 9:29 f m

    Helt underbart växthus❤

    • underbarahem / Okt 21 2016 4:53 e m

      Det är min yngste son som har byggt det, med hjälp av den andre sonen och min L tröttnade på mitt tjat om växthus.
      Kram Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

