Skip to content
oktober 18, 2016 / underbarahem

Snyggar till mina ljuslyktor!

Nu är det dax att se över sina ljuslyktor, stora som små. Gjorde för några år sedan ljuslyktor av vanliga syltburkar, klädde dem med jute och band.

Har haft dem länge och de har även fått stå ute, men nu är det dax att fräscha upp dem med lite nytt material. Fast det blir jute igen för det gillar jag och det passar hemma hos mig.JutebandJuteväv och band sen är det bara att sätta igång, juteväven köper jag på Blomsterlandet även bandet. Glömde säga att jag använder klister också, för att sätta fast juten runt burken lite klister vid skarven och under.Juteklädda-burkarDet mysiga är när man kan stå i växthuset och pyssla lite, idag regnar det så det smattrar på taket… hemtrevligt.Juteklädd-burk-litenTycker att lyktorna ger så fint ljus i höstmörkret, går att ha ute men juteväven håller inte så länge då. Dessa bilder tog jag för något år sedan, men mina lyktor idag blev likadana… har lite svårt att ändra på mig.

Har växthuset upplyst på kvällar och nätter helt plötsligtnu upptäckte jag att det är dax att ändra på ljustimern i växthuset, det mörknar tidigare och tidigare… usch vad det är tråkigt.

Men nu önskar jag Er en skön kväll, trots mörkret.

Många kramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Lillvor olsson / Okt 18 2016 6:19 e m

    Så fina!! Skulle passa precis till min dukning som jag ska göra imorgon när tjejerna kommer. Nu blir det en tur till blomsterlandet i morgon förstår jag. Syns kl 05.45. Kram

    • underbarahem / Okt 18 2016 6:44 e m

      Skulle nog bli snyggt på bordet… Vi syns i morgon.
      Kram Birgitta

  2. Eva / Okt 18 2016 6:26 e m

    Den designen ska du inte ändra på, jättesnyggt och passar både ute och inne. Enkelt och det blir ett vackert sken med juteväven. Snor din idé!
    Kram Eva

    • underbarahem / Okt 18 2016 6:45 e m

      Varsågod, bara att sätta igång det är snyggt och kul. Dekorativt är det också…
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Okt 18 2016 8:15 e m

    Så fina lyktor, och va mysigt de lyser.
    Önskar jag kunde stå i mitt växthus och pyssla. Platsen finns, men jag tycker inte det är speciellt mysigt, bara kallt och tråkigt. Får nog försöka fixa till det lite, kanske med en sittplats och någon ljusslinga. Får se var jag hinner med innan det blir lagerplats av alltihop🙂

    //Petra

    • underbarahem / Okt 19 2016 2:30 f m

      Det är enkla lyktor, men lyser fint. Jag har ljusslingor och en kristallkrona i växthuset, det gör det extra mysigt… men lite kallt är det.
      Har inte gjort iordning den isolerade delen av växthuset än, dax att fixa det innan kylan kommer på riktigt.
      Ha det bra!
      Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

