Skip to content
oktober 13, 2016 / underbarahem

För det är man värd…hihi!

Ibland så måste man frångå principerna att inte köpa prylar, idag var en sådan dag. Eftersom jag gillar att laga mat så blir det ganska mycket med olika oljor och kryddor. Nu är det så att min kryddlåda börjar bli för liten och kände mig tvungen att köpa en ny… ojoj. Det fick bli en marmorbricka och det visade sig att alla mina flaskor fick plats, kände att det var ett bra köp jag hade gjort.kryddstallKan få plats med en flaska till, men mer är det inte. Det finns så många olika kryddor och oljor så det är svårt att låta bli att köpa, brukar alltid bli en flaska när jag är till Saluhallen på Hofsnäs… men jag gör åt mycket också.kryddstall2Det bästa med brickan är att man ser de olika sorterna bättre, det är väldigt många med smak av vitlök den kryddan är den bästa tycker jag.

Soldatens-ärtsoppa

Men nu är det torsdag och det blir soldatens ärtsoppa, då får det bli fransk senap som sätter smak i soppan och en god brödbit med ost på… hoppar vitlöken den här gången.

Är ledig i morgon så då blir det kanske lite trädgårdsjobb, skall fixa till i växthuset för vinterförvaring av mina växter.

Vet inte något år som jag har haft växterna ute så länge som i höst, olivträden klarar kyla men de andra växterna är helt otroligt att de har klarat sig så bra.

Kan även bli en tur till någon blomsterbutik för inköp av lite höstväxter när jag nu skall ställa undan de andra i växthuset. Fick av grannen en trollhasselgren som jag skall sätta lite ljus i och hänga på altanen… tror att det var trollhassel.

Ha en skön kväll!

Många kramar Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

