Skip to content
oktober 6, 2016 / underbarahem

Nu hänger den där och sprider ljus!

Det tog några år innan jag fick tag på en, ljuskrona till växthuset alltså. Eftersom det kan regna in lite i mitt växthus så måste jag ha en ljuskrona som är säker att ha ute, nu äntligen har jag hittat en. Kunde inte låta bli utan jag var tvungen att hänga upp den direkt när jag kom hem från jobbet, så nöjd jag känner mig.ljuskrona-i-vaxthuset2Gillar den verkligen hoppas att det håller att ha den där så att det inte blir kortslutning, men den ser verkligen säker ut.ljuskrona-i-vaxthuset4ljuskrona3Visst ser det inbjudande ut att sätta sig ner i korgstolen med en bok eller bara sitta och njuta, som jag säger det är en lisa för själen. Men nu är det snart dax att plocka undan växter och göra i ordning för vintern, känns lite tråkigt tycker jag.ljuskrona-i-vaxthusetMen man får passa på att njuta av alla bilder som man har tagit under sommaren, för snart är det vår igen och då sätter det igång med allt trädgårdsjobb. Nu får man bara planera och fundera ut vad som skall hända under våren.

Nu önskar jag Er en underbar kväll, i morgon är det fredag och snart helg!

Många kramar från Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Okt 6 2016 5:53 e m

    Åh, vilken fin ljuskrona, det är ju en sådan jag vill ha i köket!
    Ja, nu börjar redan förberedelserna för nästa trädgårdsår, jag har alltid storslagna planer varje år och så blir det nästan som vanligt ändå.
    Kram Eva

    • underbarahem / Okt 6 2016 5:58 e m

      Visst är kronan fin… Det är nog samma här, men det är kul att planera. Ibland kommer jag på att jag har glömt vissa blommor som jag hade tänkt ha, man borde nog skriva upp.
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Okt 6 2016 7:56 e m

    Men så fint du har fixat. Så lyxigt och snyggt.
    Kan se hur ni sitter där inne en regnig sommarkväll med var sitt glas vin och lite goda ostar.

    Riktigt bra köp Birgitta🙂

    Trevlig helg.
    //Petra

    • underbarahem / Okt 6 2016 8:01 e m

      Tackar, det blev väldigt ba, får se om jag skall låta den hänga i växthuset i vinter. Tror nog att jag får sitta själv med ett glas vin… hihi.
      Birgitta

  3. Petra / Okt 7 2016 6:41 f m

    Gud så snyggt. Där vill jag sitta och läsa en bok och dricka varm choklad. Så jäkla mysigt.
    Ha en fin fredag.
    Kram Petra

    • underbarahem / Okt 7 2016 6:14 e m

      Tackar, ja jag gillar den verkligen… Det blev perfekt, äntligen hittade jag en som passade i växthuset.
      Ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

  4. Mona / Okt 7 2016 4:03 e m

    Wow, vad fint det blev med ljuskronan…man ska ha tålamod ibland för rätt som det är så hittar man just det där som man vill ha. Det kommer lysa fint där ute nu när det mörknar mer o mer o kvällarna blir långa. Ha en fin helg
    kram Tibbe-Hill

    • underbarahem / Okt 7 2016 6:17 e m

      Tackar, det är så kul när man äntligen hittar något som man har letat efter. Får fundera på om jag skall ha den ute i vinter, kanske skall spara den till våren. Men det är ju nu man skall ha den när det är mörkt… den får nog hänga ute.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

