Skip to content
september 26, 2016 / underbarahem

Nu tycker jag att det är svårt, bort eller inte?

Gick en liten vända runt på tomten och man kan inte tro att vi nästan är i oktober, blommor och växter är fortfarande väldigt fina. Hade tänkt stanna till vid växthuset och köpa lite höstblommor, men då vet jag inte vad jag skall göra med de andra växterna som jag planterade i våras… de är fortfarande väldigt fina.blommor-pa-altanblommor-vid-garageJag tycker att det är synd att ta bort dessa blommor när de blommar så fint, men jag har tröttnat på dem vill ha lite andra växter nu.blommor-vid-vaxthusblommor-vid-dammMan kanske skulle våga sig på lite andra färger nu när det börjar bli höst och inte bara vitt, det är kanske därför jag har tröttnat på dem.blomor-vid-fonsterTrodde att blommorna under fönstren hade gett upp, men inte heller nu blommar de som aldrig förr. Fast det gäller att vattna mycket för det är nästan bara rötter, så vi får se hur länge de klarar sig.

Tittade lite hur det såg ut förra året och det var ganska fint då också, man kanske skulle ha semester på hösten i stället. Får fundera på detta till nästa år, man kanske skulle chansa.

Men jag undrar om jag inte skulle ändra vid entrén i alla fall, lite höstnytt känner jag för att fixa till… vi får se vad som händer. Så här såg det ut förra året, nej nu får det bli ändring.Höstfägring-vi-entren

Ha nu en skön septemberkväll och njuta av det härliga vädret.

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Sep 26 2016 6:37 e m

    Vilken blomserprakt du har! Visst är det svårt att ta bort något som blommar fint även om man tröttnar och vill ha andra färger. Har några urnor som det väller blommor ur som aldrig någonsin förr och de ska få stå till det blir annat väder, då blir det lite färger och några pumpor.
    Ha det fint!
    Kram eva

    • underbarahem / Sep 26 2016 7:03 e m

      Det har blommat väldigt mycket i mina krukor, speciellt i slutet av sommaren och fram till nu… och de ser ut att hålla i sig.
      Så de får nog vara kvar ett tag till, kan göra om entren… så blir det lite nytt.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Sep 26 2016 8:11 e m

    Fina blommor du har. Förstår att det är svårt att ta bort något som blommar så fint.
    Har en enorm röd pelargon vid entrén som jag har svårt att byta ut mot något mer ”höstigt”🙂

    //Petra

    • underbarahem / Sep 27 2016 2:32 f m

      Det har varit väldigt fint väder i höst, så blommorna har fått en chans att blomma mera. Skall flytta om dem och göra lite höst vid entren.
      Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

