Skip to content
september 1, 2016 / underbarahem

En lat trädgårdsmästare som tittar ut över sina domäner!

Det är otroligt vilken växtkraft det är i augusti månad, det är den månad jag tycker att det växer mest. Alla blommor och buskar är som frodigast och blivit väldigt stora. Det är så mysigt att gå runt och titta, passar även på att smaka på vindruvorna och de  amerikanska blåbären.

Jag skaffade en trädgårdsmästare för några år sedan, men han är väldigt lat och står mest och tittar ut över trädgården… hihi.Late-trädgårdsmästareSå trädgårdsarbetet får L och jag sköta själva, det är tur att han är billig i maten vår trädgårdsmästare. Just nu så växer gräsmattan så mycket att vi klipper varannan dag, det är lite jobbigt för gräsmattan är aldrig riktigt torr.

Detta är vad vår trädgårdsmästare tittar på:Gul-rudbeckia2016Blommor-vid-dammenKärleksört-jalusiOdlar kinesisk vitlök i växthuset, använder det inte så mycket utan plockar mest in blommorna… de är väldigt fina och håller länge.Kinesisk-gräslök2016Detta var vad jag kollade på i vår trädgård, som ni vet så går jag en tur varje dag när jag kommer hem från jobbet. Det är rogivande efter en hektisk dag på jobbet… det hjälper faktiskt.

Nu skall vi äta en svensk pizza med bacon i… mums. Hoppas att ni har en lika skön kväll som jag och njuter av det vackra vädret.

Många kramar från Birgitta

2 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Sep 1 2016 7:27 e m

    Trädgården är rogivande, jag håller med! Och särskilt på hösten när kraven på passning inte är så stora (även om ogräset växer ständigt).
    Ha det fint, imorgon är det fredag!
    Kram Eva

    • underbarahem / Sep 1 2016 7:31 e m

      Ja, i morgon är det fredag och jag är ledig. Får se vad man hittar på då, kan det bli en tur till de små godingarna tro. Eller så kommer jag bara att njuta av ledigheten hemma.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

