Skip to content
augusti 5, 2016 / underbarahem

Lite smått och gott ur gömmorna!

Det är tur att man tar sig en titt i skåpen ibland, så mycket det finns som blir som nytt igen. Hittade kakelplattor som jag hade lagt undan och sedan glömt bort, ett karaffset som vi köpte i Danmark för många år sedan.

Kakelplattorna placerade jag på mitt brickbord i zink som jag har ute i växthuset, det blev som nytt.Kakel-på-brickbordetKakel-på-brickbord2016I ett skåp i köket stod det ett karaffset som vi hade köpt i Danmark, använde det väldigt mycket förr… nu står det bara där, bortglömt. I karaffen satte jag blommorna från den kinesiska vitlöken och en kvist från en sparris den är så vacker, tycker jag.Dansk-keramikDansk-keramik-karaffSå många olika användningsområden det finns, det behöver inte vara det man har tänkt sig från början. Skall nog leta vidare i mina skåp, det kan finnas mycket mera som jag har ”glömt”. Har jag ingen användning för prylarna så kanske det är dax att slänga dem eller ge bort dem…:-(:-);-)

Funderar på om jag inte skall testa muggarna och drömma mig tillbaka till Danmark, vi var väldigt ofta i Skagen när barnen var små. Det är väldigt vackert där och många fina hus att hyra som ligger nära stranden.

Ha en underbar fredag och en härlig helg!

Många kramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Aug 5 2016 12:44 e m

    Vilken härlig bricka !!….och Skagen skulle jag gärna besöka, har aldrig varit där😉
    Är hemma på blixtbesök i stan idag…bloggandet blir lite lidande i sommar tyvärr !!
    Önskar dej en fortsatt fin sommar ;))
    Kram bia

    • underbarahem / Aug 5 2016 3:23 e m

      Har redan testat keramik muggarna vinet smakade väldigt gott. Får nog göra ett höströj, när tid ges.
      Har inte tänkt på det, men en tur till skagen måste det bli… det är så vackert.
      Många kramar från Birgitta

  2. Eva / Aug 5 2016 6:03 e m

    Brickan blev jättefin med kakelplattorna, du är påhittig du! Karaffen som blomvas var jättesnyggt! Man har så mycket prylar i skåp och lådor så det räcker och blir över, nu rensar jag i stugan och ska köra till second-hand.
    Fin fredag kväll på dig!
    Kram Eva

    • underbarahem / Aug 5 2016 6:12 e m

      Tackar, jag hade sex plattor och det räckte precis. Använder inte en karaff så ofta, så den får vara blomvas ett tag.
      Det är mycket som man kan använda till annat…
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Aug 6 2016 9:45 e m

    Tänk vad man kan hitta i gömmorna🙂 och zinkbordet blev riktigt fint.

    Trevlig helg.

    //Petra

    • underbarahem / Aug 7 2016 4:27 f m

      Tackar, det finns mycket man kan göra med det man redan har.
      Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

