Skip to content
juli 11, 2016 / underbarahem

Blommorna växer inte där jag vill!

Blommorna växer inte där jag vill och så kommer det sådana som jag inte vill ha. Gjorde en stor rensning förra året, delade blommorna och satte dem där jag vill ha dem. Men vad händer i år, jo de kommer på helt andra ställen, samtidigt som det kommer tillbaka gula blommor som jag kämpade för att få bort… grrr.olivträdDenna bild är från förra året och i bakgrunden kan ni se dessa gula blommor som jag rent ut sagt tycker är fula och sprider sig något fruktansvärt.Landet-vid-dammen2 Landet-vid-dammenNu har jag lyckats få bort dem, men rötterna är kvar. En del rötter följde med men det är mycket kvar, så det blir väl en rejäl rensning nästa år också. Just nu växer det nästan bara vita blommor prästkragar, höstflox och andra växter och buskar som jag inte kommer ihåg vad de heter. Som ni ser så är det mycket vatten i regnmätaren…

Känner att det är väldigt grönt och man saknar blommorna, kan nog vara för att värmen har övergivit oss. Men nästa vecka har jag semester, då kommer värmen och solen… eller?

Är det här som kallas för en lagom svensk sommar, inte för mycket och inte för lite… bara lagom.

Många varma och soliga kramar från Birgitta

5 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jul 11 2016 6:55 e m

    Du gula blommorna har jag helt glömt vad de heter, funderar och funderar. Jag har dem i en rabatt vid ett uthus och där står de fint men jag vill inte ha dem i de andra rabatterna. Ja du, växterna kommer upp där de vill vara, vissa är svåra att tygla. Du har det så fint i din trädgård, jag gillar frodighet!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jul 11 2016 6:58 e m

      Just nu är det väldigt frodigt fast mest grönt tycker jag. Kommer inte heller ihåg vad de gula blommorna heter, men det är en gammal växt. Misstänker att de har kommit med någon planta jag har fått.
      Ha en bra vecka!
      Kram Birgitta

    • underbarahem / Jul 11 2016 7:03 e m

      Nu vet jag, blomman heter praktlysing🤗

  2. petrasparlor / Jul 11 2016 8:37 e m

    Hi hi, trädgården gör precis som den vill, i alla fall här🙂 och jag gillar heller inte gula blommor.
    Börjar också semestern nästa vecka, så visst kommer solen och värmen då.

    //Petra

    • underbarahem / Jul 12 2016 2:23 f m

      Blommor är inte lätt att tygla, har eget liv. Igår vräkte fullkomligt regnet ner, nu har vi så det räcker. Nu kommer det vackra vädret snart… eller.
      Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

