Skip to content
juli 10, 2016 / underbarahem

Det här blev lite gnälligt faktiskt!

Nu vet jag inte vad jag skall säga, är det sommar eller är det höst. Inleder som vanligt ett inlägg med väder prat, men jag kan inte låta bli. Nu får det räcka är trött på det här kalla och regniga. Idag har jag gödslat gräsmattan, gått runt och funderat på vad jag skall göra i trädgården… vill ingenting.

Man kanske skulle fixa lite inne, sagt och gjort det blev lite röj i en liten garderob som är bakom badrummet. Jaha, nu är det snyggt där… Har några gardinlängder som skulle passa i datarummet, de sitter just nu i mitt syrum. I syrummet skall jag sätta upp bruna mörkläggningsgardiner, perfekt när lille Milton skall sova där.Blött-på-altanenDet är tur att vi har lite tak över altanen, så att man kan sitta ute trots regnet. Har flyttat ut lite blommor som skall vara inne, det kan vara bra för dem att få lite regn på sig.Kaktusar-på-altanenKaktusarna har fått komma ut, de gillar ju sol och värme… hihi. Usch så gnällig jag känner mig, men jag saknar värmen och solen. Har ett land som skulle behöva rensas, men det är ganska höga växter så man kommer att bli väldigt blöt.Dörrstop-DayJag köpte ett dörrstopp perfekt att ha när det blir för varmt inne och man ställer upp dörren. Men det har inte blivit använt än, antingen blåser det för mycket eller så regnar det… men det är ganska snyggt i alla fall.

Fy på mig, vilket gnäll inlägg det här blev, jag som alltid brukar vara positiv. Men nu har det nästan gått över, i morgon är en ny dag och jag är ledig… på med regnbyxorna och rensa landen;-)

Många varma glada kramar från Birgitta

 

6 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Jul 10 2016 9:56 e m

    Snygg dörrstopp du fått tag på.
    Tycker inte du är så gnällig, för man kan inget annat vara just nu, för fyyyy vilket tråkigt väder vi har. Är det för mycket begärt att få lite sol och värme såhär i juli?🙂

    Önskar dig en fin vecka.
    //Petra

    • underbarahem / Jul 11 2016 5:09 f m

      Det verkar som om det skall bli bättre väder…vi håller tummarna. Semester nästa vecka så det vore perfekt.
      Birgitta

  2. Petra / Jul 11 2016 6:21 f m

    Det är ju så kort tid sommaren är så man är lite beroende av att solen ska komma fram så man får fylla på vitaminförrådet inför hösten och vinter. Och som du säger, man vill ju ingenting när det är så här. Jättetråkigt.
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Petra

    • underbarahem / Jul 11 2016 4:44 e m

      Idag har det varit lite bättre väder, det blev regnbyxor på och rensade ett land. Har semester nästa vecka, har vi tur så verkar det bli bättre väder.
      Du får också ha en härlig vecka!
      Kram Birgitta

  3. bia / Jul 11 2016 12:42 e m

    Var i landet bor du ?…här vid Norrlandskusten har vi haft toppen väder ett tag nu…först idag är det halvmulet, men inget regn ännu…men jag såg att vi skulle få lite skurar framöver. Men annars har vi haft sol och varmt !
    Kram bia

    • underbarahem / Jul 11 2016 3:41 e m

      Jag bor tre mil utanför Borås och Borås vädret håller vad det lovar. Men läste att värmen är på väg Kan bli uppåt 30 grader
      Främst är det i Götaland som de riktigt höga temperaturerna väntas.
      – Då kan det, enligt dagens prognoser, bli uppåt 30 grader i helgen. Västra Sverige ser ut att få en nästan molnlös himmel dessutom. Skall man tro på detta, eller hinner det ändra på sig;-)
      Kram Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

