Skip to content
juli 5, 2016 / underbarahem

Handdukskrukor i betong fyllda med blommor!

Nu har mina handdukskrukor i betong kommit till användning igen. Passade på att köpa några blommor när jag åkte hem, krukorna stod tomma i landet och det är ju inte fint.Femtunga-och-betongkrukorDet är inte så mycket färg i landet, men jag har fastnat för vitt och grönt. Känns som om det passar mig, kanske har en lugnande effekt på mig… hihi.  Har inte gjort något i betong i sommar, men sommaren är inte slut än… det kommer, det kommer.Femtunga-och-betongkrukor2Lövet och kudden är det första jag gjorde och det har klarat flera vintrar ute, glömmer varje år att ta in dem.Femtunga-och-betongkrukor3Måste fundera ut lite mera grejer som man kan gjuta i betong, det kan inte bara bli krukor och löv. Det är bara fantasin som fattas just nu, men den kommer väl den också bara att vänta och se.

Just nu känns det väldigt höstligt ute, men hoppas att det ändrar på sig så att vi får sommaren tillbaka. Ha en underbar kväll och en härlig vecka.

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jul 5 2016 5:48 e m

    Tror säkert du kommer att gjuta mer betong i år! Speciellt om det kyliga vädret fortsätter. Idag har all värme och sol försvunnit, men det har i alla fall inte regnat.
    Kram Eva

    • underbarahem / Jul 5 2016 6:23 e m

      Misstänker att jag får bra hjälp, men det gäller att ha handskar på. När solen skiner är det skönt, annars är det höstlikt och kallt.
      Kram Birgitta

  2. Regina / Jul 7 2016 2:37 e m

    Jag ska försöka göra några betongkrukor i sommar, tycker dina är så fina.
    Kram,
    Regina

    • underbarahem / Jul 7 2016 5:43 e m

      Tackar, de är enkla och kul att köpa. Sonen gjorde stora med en hink inuti, det blev väldigt snyggt.
      Kram Birgitta

Kommentera

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

