Skip to content
juni 9, 2016 / underbarahem

Ibland är man sugen på lite nytt!

Ibland är man sugen på lite nytt, men bara ibland. Fick tag på en jättefin bricka som är designad Ida Sjöstedt, perfekt att ha på altanen när man skall servera drinkar. Nu händer det inte så väldigt ofta men någon gång kanske, speciellt under sommaren.Spegelbricka2016Eller så kan man ha tända ljus på den, speglar sig väldigt fint. Just nu står den på altanbordet och bara är fin…Spegelbricka2016-2Igår blev det en kaktus idag en bricka, nu är jag inte sugen längre på något nytt… hihi.

Vart tog det varma vädret vägen, i morse var det frost och det vill vi inte vara med om än. Är ledig i morgon och då hoppas jag på fint väder, fast jag vet att det skall bli sämre… men man måste vara positiv.

Ha en underbar kväll!

Många kramar från Birgitta!

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Jun 9 2016 5:42 e m

    Vacker bricka! Och den är vacker som den är, behöver inte stå något på den, dessutom passar den in i ditt hem.
    Kaktusen är ju rolig men tror du verkligen att den kan övervintra i växthuset?
    Undrar om det inte var lite frost hos oss också. Soligt har vi fortfarande men naturen behöver regn. Den riktiga sommarvärmen försvann, nu är det mer som vanligt.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jun 9 2016 6:27 e m

      Tackar, just nu får den vara som den är. Jag skall försöka att övervintra kaktusen, hoppas att det funkar. Den var inte så dyr så det känns lättare om den inte klarar sig i vinter.
      Det behövs verkligen regn, sonen har väldigt dåligt med vatten… har hämtat hos oss till djuren.
      Ha en skön kväll!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Jun 9 2016 8:18 e m

    Fy, vad säger du? Frost? Nej tack, det vill vi inte ha.
    Riktigt fin bricka. Blir nog riktigt fint med ljus på som speglar sig.

    //Petra

    • underbarahem / Jun 10 2016 6:30 f m

      Jo, det är sant men i natt har det regnat. Brickan får stå på altanbordet i sommar och prydas med ljus inne i höst.
      Ha en bra helg!
      Birgitta

  3. bia / Jun 9 2016 8:26 e m

    Så fin bricka !!…jag får snart ångest över allt som jag har (köpt)…måste göra mej av med mycket nu…känns alldeles för mycket…förstår du nu varför jag har en loppis. Men den går dåligt och jag säljer mest nu på ett hyr loppis i stan…där går det bättre.
    Ha ett fint veckoslut…hoppas värmen kommer tillbaka snart !!
    Kramis bia

    • underbarahem / Jun 10 2016 6:39 f m

      Jag försöker undvika att köpa för mycket prylar, men det blir en hel del kläder och skor.
      I natt har det regnat, men jag vet inte hur mycket räcker säkert inte för det är väldigt torrt.
      Hoppas på sol dagtid och regn på natten… hihi.
      Ha en härlig helg!
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

