Skip to content
juni 2, 2016 / underbarahem

Efter trettiofem år så blommar den vita syrenen!

Nu är det verkligen trädgård som gäller, jag njuter i fulla drag kan inte få nog. När jag kommer från jobbet, snabbt in och byta om sedan behöver blommorna vatten och lite omvårdnad. Fiskarna vill ha mat, står och väntar vid matstället… undrar om inte maten kommer snart.

Fick för många år sedan en vit syren av min pappa, men den har inte velat blomma. Undrade varje år om jag inte skulle ta och gräva upp den? Men i år blommar den med ljuvliga vita blommor…Vit-syren2016Vit-syren-nära-2016Sen fick det bli en tur till det nyplanterade landet vid vägen, där min buddhastaty står på en liten stensoffa. Bredvid statyn står ett blomsterarrangemang i en gjutjärns gryta också gammal som jag har fått av min pappa.Landet-mot-gatan2016Landet-mot-gatanMen med den här värmen så kräver blommorna mycket vatten, så det är bara att vandra runt med en välfylld vattenkanna. Man är inte van denna värme, men skönt är det hoppas att den fortsätter. Fast lite regn på natten, det vore väl inte för mycket begärt… hihi.

Ha nu en underbar kväll och njuta av allt det fina!

Många kramar Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Jun 2 2016 7:52 e m

    Vit syren som är så vacker.
    Den om väntar på något gott…… 🙂
    Hoppas du får en fin fredag.

    //Petra

    • underbarahem / Jun 3 2016 2:35 f m

      Ja, den har verkligen tagit tid på sig;-)
      Ha en bra dag!
      Birgitta

  2. A House With A View / Jun 3 2016 9:15 f m

    Åh vad kul att syrenen äntligen blommar 🙂 Jättevackert! Jag hoppas fortfarande på att min syrenhäck ska sätta fart men det går trögt…

    Önskar dig en trevlig helg!

    Kramar aka

    • underbarahem / Jun 3 2016 8:00 e m

      Men det kan inte gå lika trögt som min syren… hihi.
      Kram Birgitta

  3. Anna Wickström / Jun 9 2016 8:19 e m

    Det var ju värt sin väntan, för vacker var den verkligen!
    Kul att du kände igen picnic-väskan förresten!:)
    Kram Anna

    • underbarahem / Jun 10 2016 6:33 f m

      Jag fattar inte varför den inte har blommat, men vi tog ner två björkar som stod framför… kanske det var problemet.
      Har tre stycken gamla resväskor, men picknick väskan vet jag inte vart den tog vägen.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

