Skip to content
maj 31, 2016 / underbarahem

Så där ja, nu var det klart!

Nu är de krukor planterade som jag vet och brukar ställa på bestämd plats, de andra plantorna som jag kommer att köpa är bara sporadiskt och hamnar lite här och där.

Köpte en vit krukros och en annan vit planta som jag hoppas kommer att hänga fint över kanten. Nu kan jag bara njuta av alla dessa blommor och kanske köpa någon mer… vilket jag kommer att göra, hihi.Rosor-vid-förrådetGillar korgar att plantera i så det fick det bli här också, perfekt med juteväv som håller jorden på plats.Rosor-vid-förrådet2En gammal vinda är också bra att använda, men jag får nog spruta lite vatten på den så att virket sväller lite… den är vinglig.Rosor-vid-förrådet3Det har varit väldigt varmt idag, men just nu är det molnigt så vi får se om det kommer något regn… det behövs det också.

Hoppas på fint väder till helgen, då kan man gå runt och njuta av alla blommorna. Men det är inget vi bestämmer över så vi får se vad det blir.

Ha en skön kväll!

Många kramar Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Maj 31 2016 5:59 e m

    Du har planterat så fint och riktigt fint med juteväven. Ska värmen fortsätta går det åt mycket vatten till växterna på väggen. Jag brukar också köpa någon växt då och då långt in på sommaren och även perenner i slutet på sommaren när det är rea.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Maj 31 2016 6:07 e m

      Tackar, det är perfekt med juteväv. Jag brukar gå runt och vattna varje kväll, till de blommor som behöver det. Så nu är det då och då köp av växter som gäller, helst rea.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Maj 31 2016 8:16 e m

    Så vackert med vita rosor.

    //Petra

    • underbarahem / Jun 1 2016 2:21 f m

      Tyckte det var kul att testa, hoppas att de får nog mycket sol där.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

  3. Mona / Jun 2 2016 9:41 e m

    Vad fint du har planterat, jag har fullt upp med vad jag ska plantera i krukor o lådor som är kvar nu..svårt att välja då det finns så mycket fina sommarblommor. Vattna lär vi få göra då solen gassar på för fullt men det har ju också sin charm att gå där med vattenkannan o titta till sina små skyddslingar
    Ha det så bra!
    kram Tibbe-Hill

    • underbarahem / Jun 3 2016 2:39 f m

      Jag vattnar gärna, det är det här vi har längtat efter hela vintern. Några blommor till blir det, det är så mysigt att gå omkring och stöta på något som man måste köpa.
      Ha en bra dag och en mysig helg!
      Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

