Skip to content
maj 30, 2016 / underbarahem

Igår och idag!

Sommaren är härlig, det händer så mycket mera eller så känns det lättare att göra saker. Igår barnbarn och idag ”egentid” som det populärt kallas… hihi.

Ferrarin blev tvättad och farfar fixade till en bensinpump, det måste man ha Ferrarin drar mycket bensin. Det fick bli en liten bit vattenslang och den gamla brevlådan passade perfekt till pump. Med vinden i håret så bar det iväg med de två bröderna, givetvis så hade Millian tagit körlektioner och fått ett körkort. Han körde upp för farbror Mikael och fick sedan sitt körkort med bild och allt… sen var det bara att åka iväg.

Mille-tvättarTankar-FerrariFerrari-vind-i-håretOch mys under eken blev det, bäst att passa på när de små godingarna vill mysa med farmor och farfar. Det hoppas jag att de vill göra länge än, det finns mycket vi kan hitta på att göra.Milton-under-ekenMillian-under-eken

Sen var det med egentid, fast egentligen behöver jag inte det… man kan kalla det inspirations utflykt. Åkte till stan och kollade in lite kläder och inredning, det blev inte så mycket med bilder… men några hann jag med.

Funderar på lite sommar dukningar, det är alltid kul med lite tips och så mycket fint det finns. Egentligen skulle jag vilja byta ut hela vardagsporslinet, men det går inte och så har jag ett helt vitt porslin… lätta att kombinera med.Dukat-bord-2-2016Dukat-bord20106Detta var min dag igår och idag, bättre tror jag inte att det kan bli… eller. På allt detta så var det ett underbart sommarväder, det är bara att passa på att njuta.

Ha en underbar kväll!

Många kramar Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Maj 30 2016 7:08 e m

    Vilka underbara ungar ni har och så mycket roligt de har med er!
    Kram Eva

    • underbarahem / Maj 30 2016 7:29 e m

      Det är härligt att hitta på saker, det gäller att ha barnasinnet kvar… men det tror jag att ni också har, hihi.
      Jag gillar verkligen att fixa och hitta på saker, L tycker nog att jag är lite jobbig ibland.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Maj 31 2016 8:21 e m

    Vilka fina små killar du har. Underbar bild på dem i bilen 🙂
    Visst blir man sugen på att duka fint nu när sommaren är här. Så inspirerande bilder. Tänk att ha ett skåp fullt med olika porslin att välja mellan när man skall duka.

    //Petra

    • underbarahem / Jun 1 2016 2:31 f m

      Vi har väldigt kul när de är här, vi hittar på massor av saker. Det är mysigt att ta en tur runt i butiker, man behöver inspirarion.

      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

