Skip to content
maj 10, 2016 / underbarahem

Nu börjar blommorna trängas i växthuset!

Köpte lite lavendel när jag åkte hem idag, det blir lite blommor varje dag. Skall ha ett zinkkar med lavendel vid ingången till växthuset, hoppas på mycket med humlor och bin eller vilka som nu tycker om lavendel.Lavendel-i-zinkkarDet har redan börjat att växa i mina lådor det som jag sådde i torsdags… ojoj, vad det går undan. Lavendel-i-växthusetMen mina olivträd ser inte ut att må så bra, den här vintern har gått hårt åt dem. Hoppas att de hämtar sig, brukar ha dem på altanen, där de pryder sin plats.Trappstege-med-blommor Ni kan se dem bakom stegen, det finns knappt något blad på dem… men man får inte ge upp, de kan ju hämta sig. Det är lite tråkigt att man inte kan sätta ut blommorna än, gör jag det så blir det säkert en frostnatt. Just vid den här tiden på våren är det ganska fullt i växthuset.

Nu blir det en stund på altanen innan det är dax att äta, man måste njuta så länge man kan.

Ha en underbar kväll!

Många kramar Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Maj 11 2016 6:23 e m

    Det är minsann växtkraft hos dig och jag tror nog att olivträden kommer sig, ibland kan de se ut som de ger upp men så plötsligt händer det ….
    N blev jag påmind om att ta med mitt zinkkar till stugan i helgen, hade också tänkt ha lavendel, det passar fint.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Maj 11 2016 6:36 e m

      Hade lavendel i zinkkaret förra året och de växte väldigt mycket.
      Nu längtar jag efter att göra färdigt i trädgården, det får bli till helgen. Hoppas verkligen att olivträden tar sig…
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Maj 11 2016 8:50 e m

    Kul att det redan börjat gro i dina planteringar.
    Alla olivträd ser ut som skräp här, bara vissna blad och inget tecken på liv 😦

    //Petra

    • underbarahem / Maj 12 2016 2:43 f m

      Det är samma här, den här vintern har nog inte varit bra för olivträden. Men jag skall vänta och se och hoppas på att de klarar sig.
      Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

