Skip to content
maj 1, 2016 / underbarahem

Idag planteringsdag… härligt!

Vilken underbar dag det har varit idag, det är vi inte bortskämda med och den är inte slut än. Funderade på om jag skulle åka och köpa lite blommor och börja plantera, men kom på att jag skulle nog vänta tills nästa helg… nej, orkade inte hålla mig, utan stack iväg till Cramers blommor. Där blev det inhandlat två sorters blommor, sex stycken vita femtungor och arton stycken snöflinga.Så nu är det på G, resten av växtinköpen kommer att bli spontana.Planteringsdag2Skottkärran är min pappas och den hänger med fortfarande, fast den är ganska tung att köra. Men hänger nog med ett tag till, rejäla grejer de gjorde förr.PlanteringsdagSkall ställa in dem i växthuset, jag vågar inte ha dem ute det blir nog mera frost. De får bara stå och njuta av solen en liten stund innan de skall in i växthuset.Planteringsdag3Passade på att ta några bilder vid dammen, kabbelekan är så fin tycker jag och det har blivit så härlig röd färg på de små fetbladen i den lilla skålen.Planteringsdag4Vattnet i dammen är lite grumligt, men reningsverket är på gång så jag hoppas att det blir bättre.Planteringsdag5Nu får växterna stå här tills det är säkert att ställa ut dem, det brukar bli ganska fullt när jag är färdig med mina planteringar. Har inte sått i mina lådor än, men det kommer det också tids nog… man får mera lust att plantera när det blir varmare och solen skiner.

Ha en skön söndagskväll och ladda inför en ny vecka, som är en arbetsdag kortare!

Många kramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. A House With A View / Maj 1 2016 7:18 e m

    Samma här, finväder väcker lusten att köpa växter, dock har vädret här hos mig iiiinte varit så fint idag. Såg precis på nyheterna att det kommer att bli nästintill sommarväder i veckan som kommer – längtar!! Jag planerar att besöka handelsträdgården nästa helg och köpa lite busrosor då, behöver komplettera min rosenbåge 🙂

    Du har skapat en trädgård att vara stolt över Birgitta och jag tokgillar den sista bilden, vilken känsla i fotot!

    Många kramar aka

    • underbarahem / Maj 1 2016 8:09 e m

      Idag har det varit ett kalasväder, det vill vi ha mera av. Det ser ut som om det kommer att bli vackert väder i veckan, hoppas att det håller i sig. Det är underbart att ströva runt i handelsträdgårdarna, så mycket härligt att se och köpa. Det finns mycket i trädgården som jag skulle vilja ändra på, men så är det väl alltid.
      Ha en underbar och solig vecka!
      Många kramar från Birgitta

  2. Petra / Maj 2 2016 5:12 f m

    Du har sån fantastisk trädgård, Birgitta. Blir glad bara av att titta på bilderna 🙂
    Ha en underbar start på veckan.
    Kram Petra

    • underbarahem / Maj 2 2016 6:57 f m

      Tackar, visst är det en underbar tid. Är ledig idag, så det blir lite mera fixande ute.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Maj 3 2016 9:00 e m

    Äntligen sol och värme. Hoppas det håller i sig.

    //Petra

    • underbarahem / Maj 4 2016 5:17 e m

      Idag har varit underbart, hoppas att det håller i sig!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

