Skip to content
april 11, 2016 / underbarahem

Underbart för själen!

Vilken otroligt fin dag det har varit i dag, nu äntligen är våren här och värmen som man inte är van.Frost i morse men otroligt varmt när jag skulle åka hem, lite jobbigt vad man skall ta på sig… men det är ett härligt problem.Våren-2013-5Welcome to my garden kan man säga, det är bara så underbart. Undrar om fåglarna vill bo i den här holken, eller tycker de att jag borde renovera.Skylt-på-plats-juni-2014Nu är det bara att följa skylten, för det är verkligen vård för själen. Finns inget bättre än att njuta av allt härligt i växthuset. Längtar till helgen, då skall gräsmattan luftas och gödslas… sen är det bara fram med gräsklipparen.Millian-och-Milton-i-sandlådanUnderbara små killar i sandlådan och en blå himmel med sol, finns det något bättre. Undrar vem som har bakat dessa kakor, är det till kaffet kanske?

Ha det underbart, nu är våren här!

Många kramar från Birgitta

7 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Apr 11 2016 10:50 e m

    Håller med dig Birgitta, vilken underbar dag det varit. Hoppas på fler, då jag varit inne idag med feber och halsont.

    //Petra

    • underbarahem / Apr 12 2016 12:33 f m

      Vilken otur, men du får krya på dig. Nu hoppas vi verkligen på många sådana dagar… sol sol sol.
      Ha det bra!
      Birgitta

  2. Eva / Apr 12 2016 5:47 e m

    Din holk är så charmig men jag tror inte fåglarna flyttar in där även om du renoverar. Skylten är så passande, det är en lisa för själen med växthus och trädgård. Att det är ljust när vi kommer från jobbet är underbart. Så roligt killarna har där ute när de kan härja runt.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Apr 12 2016 5:54 e m

      Misstänker också att holken kommer att bli tom, men den pryder sin plats. Den skylten var slängd vid I15 i Borås, min chef som har varit militär där känner igen skylten. Men nu finns den hos mig och där skall den vara… hihi. De små godingarna har fullt upp på gården, nu har de fått en dörr på deras hemliga kryp in… dasset, hihi
      Ha det underbart!
      Kram Birgitta

  3. malin / Apr 12 2016 7:30 e m

    Hej!
    Slank in på din blogg när jag sökte efter lite inspiration till sommarens planteringar.
    Letar växter/blommor jag kan ha i skugga.
    Jag va bara tvungen att skriva lite och tacka för inspirationen jag fått av alla dina foton.
    Nu har du en ny följare 😉

    Trevlig kväll/ Malin från Sälen

    • underbarahem / Apr 13 2016 2:27 f m

      Så toppenkul, härligt att jag kan ge inspiration. Jag har en ganska varierande blogg, eftersom jag gillar det mesta… hihi.
      Ha en bra dag!
      Birgitta

    • underbarahem / Apr 13 2016 2:28 f m

      Glömde säga, mycket välkommen till min blogg. 🙂

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

