Skip to content
mars 30, 2016 / underbarahem

Nu har jag fixat ett krypin!

Nu känns det verkligen att det är vår, fåglarna kvittrar ett stilla regn och lite kyligt i luften men ändå skönt. När jag gick runt i trädgården efter jobbet så kunde jag bara njuta av den härliga luften och det som hör våren till, det var bland annat grodorna i dammen som hade serenad… då vet man att det är vår.Tre-grodor

Har länge funderat på att fixa ett insekts hotell, har varit lite dåligt med det i vår trädgård… men nu har jag ett. Köpte det på Blomsterlandet och det var UF – Ung företagsamhet som sålde sin idé Ett kryp in för insekter.

Ung Företagsamhet syftar till att ge unga människor tro på sin egen företagsamhet. Eleverna startar, driver och avvecklar ett riktigt företag under ett läsår för att lära sig grunderna kring företagande.Kryp-insekterUFDet är härligt med så företagsamma ungdomar och så fint krypin var, kommer att bli perfekt i vår trädgård. Får fundera ut var jag skall ha det, kanske skall sitta nära någon läcker buske så att insekterna har nära till mat… det brukar det vara, när man bor på hotell, hihi.

Ha nu en skön kväll!

Många kramar från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. A House With A View / Mar 30 2016 5:38 e m

    Det är ju galet vackert med ditt spegelblänk i trädgården!! Och så sött med grodorna 🙂 Kul idé med insektshotellet också – så klart superkul att gynna företagsamma ungdomar!

    kramar aka

    • underbarahem / Mar 30 2016 5:48 e m

      Har länge tänkt att bygga ett hotell, men det här var ju ännu vättre. Fast jag skall nog testa att göra ett eget också…
      Kram Birgitta

  2. Susanne / Mar 31 2016 7:07 f m

    Ett sånt hotell har jag funderat på med. Ditt var ju snyggt och kul att hjälpa ungdomarna. Jag får kolla in ett sånt nu när jag ska in till stan och shoppa lite. Ha en bra dag! Kram Susanne

    • underbarahem / Mar 31 2016 7:07 e m

      Funderade på att bygga ett, men det kan man ju också göra… bra att ha flera.
      I morgon blir det trädgårdsmässa på Åhaga!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

