Skip to content
mars 25, 2016 / underbarahem

En lång, lång fredag!

Långfredagen är verkligen en låååång fredag, har varit i mitt syrum en hel del idag och sytt lite. Köpte ett par mysbyxor till Millian, det var klippt en ruta i. Men som tur var så sparar jag på märken eller rättare sagt så tror jag att detta märke hade min mamma sparat till mina killar när de var små… en hel del år sedan alltså. Men färgen var precis som i byxan, så nu är de användbara… nya för en liten peng. Märket sitter på baksidan av benet, tror nog att Millian gillar sitt cykelmärke.JoggingbyxaNej, nu får jag försöka att ta helg, hade gärna satt mig på altanen med något läsbart… men lite för fuktigt tycker jag att det är. PåskkärringarHär sitter påskkärringarna och tar igen sig för vidare färd mot blåkulla. Påsk-2014Här sitter en annan, tror att det kommer att bli många kärringar där i år och jag som inte skall åka…Trött-påskkärring-softDet är nästan invaderat av dessa tanter, de sitter ju överallt i varenda blomma och buske… hihi

Nu önskar jag Er en underbar Påskhelg, med sol och värme, något gott att äta och dricka.

Många påskkramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Jessica Meijer / Mar 25 2016 6:29 e m

    Så fint du har pyntat 🙂
    Jag är också för mycket pynt, det ska minsann synas vilken högtid det är!
    Hoppas du får en mysig långfredagskväll och Påskhelg
    Varm Kram Jessica

    • underbarahem / Mar 25 2016 7:18 e m

      Det är mysigt, funkar bra fast det regnar.
      Du får också ha en mysig kväll!
      Påsk kram Birgitta

  2. Regina / Mar 26 2016 12:07 e m

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
    Kram,
    Regina

    • underbarahem / Mar 26 2016 6:53 e m

      Detsamma till dig, nu känns det att det snart är vår.
      Kram Birgitta

  3. Eva / Mar 26 2016 6:05 e m

    När mina barn var små parade jag också märken att laga hål i kläderna med, nu blir det barnbarnen kläder som behöver lagas, då är det bra att ha roliga märken.
    Dina tanter är inga skönheter men de är ju glada.
    Glad påsk på dig!
    Kram Eva

    • underbarahem / Mar 26 2016 6:56 e m

      Det är bra att spara ibland, min mamma var väldigt sparsam. Jag tror att jag har fått det efter henne och tur är väl det.
      Ha en underbar Påskhelg!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

