Skip to content
februari 3, 2016 / underbarahem

Jag hittade något som var ännu bättre!

Jag hittade något som var ännu bättre, kan inte låta bli att vissa den. Det är en groda i mässing som passar perfekt på min bricka där jag har kaktusarna. Hade tidigare sett en elefant i betong, men sansade mig och köpte den inte. Helt plötsligt hittar jag något som blir alldeles perfekt, man skall inte ha för bråttom.Groda-guldVisst är den helt underbar, man blir glad för en sådan liten onödig sak… hihi. Hoppas att den får stå på brickan, man vet aldrig när de små barnbarnen kommer.GuldgrodaTrivs väldigt bra med mina kaktusar, kom på att de har inte fått vatten än så ni ser så slarvig jag är med mina växter.

Idag har varit en härlig dag, fast jag har jobbat sol blå himmel och kyligt… precis som det skall vara. Fast det var väldigt halt när jag åkte hem och det skall det inte vara.

Nu kör L och jag vidare på helgens rester, det är tur att jag alltid lagar för mycket mat så idag blir det kyckling med chips.

Ha nu en skön lillelördag!

Många kramar från Birgitta

8 kommentarer

Kommentera
  1. Petra / Feb 3 2016 5:25 e m

    Vilken söt groda. Passar ju perfekt på din bricka.
    Det är helt galet vad det blåser emellanåt. Hoppas det gick bra att köra till jobbet och hem. Våren får gärna komma nu. Längtar sååå.
    Ha en skön onsdag kväll, Birgitta.
    Kram Petra

    • underbarahem / Feb 3 2016 6:03 e m

      Nu börjar man vänja sig vid blåsten, tycker annars att den är obehaglig.
      När jag åkte hem idag så var det väldigt halt och det gillar jag inte, har haft alla väderlekar i januari och februari när jag har åkt till och från jobbet… 👎
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Feb 3 2016 7:36 e m

    ”Allt kommer lägligt för den som har tid att vänta”, har jag hört 🙂
    Riktigt snygg var den, den lilla grodan.

    //Petra

    • underbarahem / Feb 3 2016 7:57 e m

      Det måste vara så, är helnöjd😀
      Birgitta

  3. Eva / Feb 4 2016 6:34 f m

    En så söt groda, underbar och finare än att ha en betongelefant. Grodan är ju mer vårt djurliv.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Feb 4 2016 6:09 e m

      Håller med…det har jag faktiskt inte tänkt på. Men du har rätt, grodan är mycket sötare.
      Nu är det helg, härligt med ledig fredag.
      Kram Birgitta

  4. Mona / Feb 4 2016 5:01 e m

    Vilken fin groda du hittat…HAR DU KYSST DEN ÄN? ifall det är en prins, hi,hi
    Blev ju jättefint med kaktusar o allt på brickan
    kram o ha det så gott..Tibbe-Hill

    • underbarahem / Feb 4 2016 6:11 e m

      Den kallas faktiskt för prins groda, jag vågar inte kyssa den… nöjer mig med L, hihi.
      Kram Birgitta

Kommentera

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

