Skip to content
februari 2, 2016 / underbarahem

Regn och rusk, längtar efter den soliga våren!

Nu är det helt sjukt vad det regnar, kan det verkligen bli sol och varmt. Trodde nästan att jag skulle blåsa av vägen när jag åkte hem från jobbet idag. Är långledig till helgen, blir det inte bättre väder så vet jag inte vad jag gör.

Nu har jag gnällt färdigt, det blir nog vår och sommar i år också.Vårblommor-under-nätDet var nära på att jag köpte vårblommor när jag var på blomsterlandet i söndags… tur att jag sansade mig. Undrar vilket datum den här bilden är tagen, kan det bli så här snart.vårblomma_1Tur att man kan gotta sig i vårbilder, dessa härliga och spröda växter. Men det otroliga är att bara solen tittar fram så har man glömt detta regnande, tänk så fort man glömmer.Vårväder2015Så här härligt kan det se ut när de små godingarna flyttar runt på farmors och farfars grus… denna underbara tid våren.Fåren-marsFörut var de fyra, nu är de fem och skall snart bli flera… visst är det härligt.

Nu är det dax att gratulera L på hans födelsedag, så det blir inte så mycket skrivande. Detta var bara en tillbakablick och önskan att det snart är vår.

Ha det bra i regnrusket!

Många kramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. A House With A View / Feb 2 2016 10:09 e m

    Vilka härliga våriga bilder!! Får längtan efter våren och att plantera utomhus. Vilken härlig bild på dina barnbarn i solskenet och på de fyrbenta! 🙂

    Kramiz aka

    • underbarahem / Feb 3 2016 3:53 f m

      Vad gör man inte när det bara regnar ute, då tar man till bilder och drömmer.
      Det skall bli lamm snart, små ulltottar.
      Kram Birgitta

  2. petrasparlor / Feb 2 2016 10:46 e m

    Ja tack, lite sol och vår vore trevligt 🙂

    Var på väg att fota några vårlökar ute i trädgården som var på väg upp här om dagen, men igår kom det snö och gömde dem under lite vitt puder.

    //Petra

    • underbarahem / Feb 3 2016 3:54 f m

      Detta är överraskningens tid, snart kan man se knopparna komma… Härligt.
      Kram Birgitta

  3. Anna Wickström / Feb 3 2016 12:05 f m

    ÅH, vad jag blev sugen på vår nu med dina bilder! Det är långt kvar…Men man får hopp när man ser sånt här fint!
    Kram Anna

    • underbarahem / Feb 3 2016 3:56 f m

      Vad gör man inte när det blåser och regnar, men snart. Höll också på att köpa vårblommor och sätta ute, men sansade mig.
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

