Skip to content
januari 19, 2016 / underbarahem

Det är så vackert så man blir tårögd;-)

Vilken vinter vi har fått, påminner om vintrarna när jag var liten. Massor av snö och pulkaåkning, eller rättare sagt så var det bob som man åkte. När vi kopplade ihop alla bobbarna och åkte nerför vägen hemma där jag bodde, det var många på släptåg.

Idag när jag åkte från jobbet kunde jag inte låta bli utan tog en bild, nu var det plogat över allt men det var det inte när jag åkte till jobbet.Snö-på-jobbetL har varit ute flera gånger idag och skottat, tur att det var minusgrader så snön inte var så tung.Snö-2016-2Snö-2016Tog en bild på Millian när vi var där i söndags, han testade sin pappas gamla snowracer… den gled på som bara den nerför backen i hagen. Hästarna Tummen, Felix och Mulle undrade nog vad som stod på, konstiga människor.Mille-på-snowracerNär jag åkte hem från jobbet i dag och gled genom detta vackra snöiga landskap, kände jag för att åka in till Blomsterlandet. Några krukor krokus eller scilla vore inte helt fel, sagt och gjort jag svängde in och det fick bli tre krukor vita scilla.ScillaDet är så härligt snö och vitt ute, vackra blommor inne… Hoppas att detta håller i sig så att vi får en vacker januari och februari, sen kan det smälta bort och bli vår.

Ha en underbar kväll!

Kramar från Birgitta

7 kommentarer

Kommentera
  1. Felix / Jan 20 2016 6:02 e m

    Det blir så rent och vackert med all snö, och skiner dessutom solen är det underbart. 🙂

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Jan 20 2016 6:05 e m

      Det är väldigt vackert ute nu, hoppas att det håller till fredag… är ledig då.
      Ha det bra!
      Birgitta

  2. Eva / Jan 20 2016 6:52 e m

    Vilken vårig korg du fixat, så fint med vitt och säckväven.
    Det är så sagolikt vackert med all snö som kommit, det tyckte jag även när jag skottade i tre timmar för att komma till jobbet. För till jobbet skulle jag! Ja, om det bara fick vara så här ett tag.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    • underbarahem / Jan 20 2016 9:22 e m

      Tackar, kände för det när jag åkte hem i går. Men det är lite kvar innan det är vår. Ja, det är så sagoligt fint, en perfekt vinter. Jag är ledig på fredag, hoppas på sol.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

  3. petrasparlor / Jan 20 2016 8:15 e m

    Jag kan hålla med dig om att det är vackert så man blir tårögd ute med all snö.
    Och lite vårlökar skulle jag gärna vilja ha här hemma, får se om jag får tid till helgen att titta på några. Hade gärna tagit den fina gruppen du gjort 🙂

    //Petra

    • underbarahem / Jan 20 2016 9:25 e m

      Jag har inte hört någon som inte gillat detta, det är sådana vintrar vi vill ha. Mitt i all denna snön längtade jag efter vårblommor, så det fick det bli.
      Ha det bra!
      Birgitta

  4. Petra / Jan 21 2016 4:55 e m

    Det är väldigt fint nu. Precis som du säger..ungefär som när man var liten. Lite sugen blir man allt på att åka lite pulka och grilla korv 😉
    Stor kram till dig på kramens dag ♥
    Petra

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

