Skip to content
januari 10, 2016 / underbarahem

Det kan vara jobbigt med lediga dagar!

Det är tur att vi är tillbaka i vardagen igen, eller så är det bra med lite lediga dagar emellanåt. Har snart städat varenda skåp vi har och slängt en massa saker, idag kom turen till badrummet. L:s skåp var det inga problem med lätt som en plätt, mitt skåp tog längre tid… spara eller slänga, spara eller slänga det blev mycket slänga.

Tänk så mycket man köper på sig, det är mycket som är bra att ha när man står i butiken. Eller så är det nog så att man går på reklamen som visas överallt, fast man inte tror att man gör det.Vitrinskåp-badrumNu har jag sorterat i användningsområden, hoppsan då så bra det lät… bara det fungerar också. Men det är ju klart att det gör, nu vet jag ju var grejorna finns… hihi.Badrums-skåpÄr det verkligen så att man behöver allt detta, det tror jag att man gör bara för själva känslan och så är det kul att testa. Fast jag vet inte om de hjälper, man är som man är och det är helt okej.SmyckedockaHar en hel del smycken där skulle det verkligen behöva att städas, men det får bli en annan ledig dag för det kommer flera.

Julgruppen som jag har inne på vardagsrumsbordet behövde bytas ut, men än så länge var det liv i den. Så jag tog bort grankvistarna fyllde på med lite mera jord och hällde stenar över jorden, nu får den stå ett litet tag till. Hoppas att den håller sig tills jag skall plantera ut julrosen och lökarna.Julgrupp-blir-vårgruppFinns det liv så finns det hopp. Nästan alla lökar som jag har planterat ut har visat sig i all sin prakt och det är kul tycker jag. Julrosorna har alltid varit väldigt fina på våren hoppas så i år också.

Nu är det så att ledigheten är inte slut än, jag är ledig i morgon också… börjar snart bli jobbigt. Men sen kör vi som vanligt, det skall bli skönt.

Önskar Er en underbar söndags kväll och en härlig vecka!

Kram Birgitta

 

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Jan 10 2016 8:40 e m

    Visst är det härligt att få rensa bland alla grejer man har. Själva håller vi på att rensa i källaren.

    //Petra

    • underbarahem / Jan 10 2016 9:09 e m

      Vinden gjorde vi i somras och de andra förråden är klara… härligt. Nu gäller det att tänka efter före innan man köper något… hihi.

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

