Skip to content
januari 8, 2016 / underbarahem

När snöflingorna faller!

Nu har vintern kommit med snö och kyla, men det är så det skall vara. Då blir det en härlig vår som vi kan se fram emot. Har varit ledig i dag igen, gått här hemma och fixat lite. Det snöar så mycket så vi har faktiskt hunnit med att vara ute och skottat två gånger. Men nu blir det lite glögg en inredningstidning och sticker emellan med ett korsord.Snöfall-jan-2016Synd att inte julafton var så här, men vi får njuta nu. Har fortfarande ljusslingorna ute de lyser så fint i snön, de kommer att få vara tända ett tag till.Bord-glögg-clementinUpptäckte att den enda färgen som är i mitt kök är clementinernas oranga färg, är man tråkig eller… lite grönt från växten i fönstret också.

Gant-pläd

 

Kunde inte låta bli utan jag skickade efter denna vackra pläd, kan vara skönt att svepa omkring sig när det är isande kallt ute.

Fårskinnet har jag haft ett tag och det flyttar jag runt som jag tycker att det passar just då. Det ger ett väldigt varmt och mysigt intryck tycker jag.

Det är så härligt när det börjar att ljusna och man får så mycket energi och den måste man ju göra av någonstans, varför inte på pyssel och inredning… hihi.

Snart, snart får man öppna upp växthuset, men nu får jag nog lugna mig lite för det dröjer ett tag till.

 

Nu önskar jag Er en underbar fredagskväll och en härlig helg!

Kram Birgitta

10 kommentarer

Kommentera
  1. bia / Jan 8 2016 6:07 e m

    ja det var synd att vädret inte var s¨här när det var julhelg!!…men nu har vi kallt och vitt ute…som en riktig vinter ska vara…men kylan har dämpats lite iaf ;)…..nu kan du hitta mej på Instagram också, som du såg på bloggen…har du instagram ?
    Ha en fin helg !!
    Vinterkram bia

    • underbarahem / Jan 8 2016 6:17 e m

      Det är väldigt fint ute nu. Satt precis och skulle söka upp dig på instagram, jag har b_norsten.
      Ha en underbar helg!
      Kram Birgitta

  2. Jessica Meijer / Jan 8 2016 8:44 e m

    Precis så tänkte jag… att det kunde varit såhär på jul 🙂

    God fortsättning på det nya året, hoppas det varit underbart hittills!
    Stor kram
    Jessica

    • underbarahem / Jan 9 2016 3:53 f m

      I natt har det kommit mera snö och nu på morgonen blev vi väckta av plogbilen. Det blir lite kaffe och rostat bröd tidigt i dag. Sen får vi ut och skotta snö, härligt att vara ute.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  3. Christine / Jan 8 2016 9:50 e m

    Nej inte behöver man ju va tråkig för att man bara har vitt/beige. Jag har rött ännu i mitt kök men snart åker julgardinerna ut…Fint pläd, har oxå en (inte Gant) som jag sveper om bena då det är kallt ute..Nu har vi bara -23…och 18,8 här inne…pust.. snart är januari slut o det blir ljusare o ljusare…;O))

    • underbarahem / Jan 9 2016 4:03 f m

      När man ser dessa härliga färger i inredningsreportage så är det väldigt snyggt. Men det är bäst att köra på som vanligt, man gör och har det som man gillar bäst. Nu är det inte så kallt här ca 5 grader och det tycker jag är lagom.
      Ha en bra helg!
      Birgitta

  4. Felix / Jan 8 2016 11:07 e m

    Vi fick snö den 27/12 och sedan har det snöat flera gånger, så vi hade i alla fall snö redan från slutet av julhelgen. 🙂

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Jan 9 2016 3:39 f m

      Här började det vid nyårsafton och nu har vi ett fint snötäcke. Det blir så mycket ljusare och finare.
      Ha en bra helg!
      Birgitta

  5. petrasparlor / Jan 9 2016 12:13 f m

    Visst är det härligt med lite snö. Allt känns så ljust och fint och dagarna börjar redan kännas längre.
    Riktigt snygg pläd du köpt, och fårskinnet var inte dumt det heller 🙂

    Önskar dig en go helg
    //Petra

    • underbarahem / Jan 9 2016 3:43 f m

      Tackar, fårskinnet är otroligt mjukt och fint. Nu är kl4,45 och vi har blivit väckta av plogbilen, så det får bli kaffe och rostat bröd… lite tidigt men okej.
      Ha en bra helg!
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

