Skip to content
januari 3, 2016 / underbarahem

Adventsljusstakarna borta och nya blommor i fönstren!

Nu är allt som påminner om julen borta, i alla fall det som är inne. Vi har fortfarande belysningen kvar ute och den får lysa ett tag till. Kunde inte låta bli utan åkte till blomsterlandet för att köpa lite nya blommor, tänk vad några nya blommor gör mycket. Nya krukor blev det inte, mitt andra nyårslöfte… använd och dekorera med de prylar som finns. Det gör så mycket bara man flyttar omkring lite, allt blir som nytt.

Nu var det köksfönstret som fick lite nya blommor och krukor hade jag tidigare ställt undan i växthuset. Lite zink prylar plockade jag också med mig in från växthuset, man får inte ändra sin smak för då blir det dyrt.

 

Nya-blommor-i-köksfönstretLite nytt i tv-rummet fick det också bli, de andra växterna hade gett upp. Som jag har sagt förut så är jag väldigt dålig på växter inne, de får vatten men inte så ofta… hihi.Nya-blommor-i-tvrummetI vardagsrummet blev det inga nya växter, tro det eller ej men de här växterna har klarat sig väldigt länge… räddade faktiskt den ena och nu har den blivit väldigt fin.Nytt-i-vardagsrums-fönstretDet enda nya är att jag har flyttat glasburken med bollarna i, de stod på ett bord tidigare. Detta känns bra kostade inte så mycket, men känns nytt i alla fall.

I morgon är det dax att jobba igen och det känns skönt tycker jag, fast detta blir bara en tredagarsvecka… man skall börja mjukt.

En stor 2016-års kram från Birgitta!

7 kommentarer

Kommentera
  1. Felix / Jan 3 2016 4:34 e m

    Oj, nu var du tidigt ute. Vi har adventsljusstakarna och julsakerna kvar till Tjugondag Knut (minst). Här på landet blir det så mörkt när man tar bort dem, och så är det ju så mysigt med stakarna i fönstren. 😉 Och om man ska vara noga pågår julhelgen egentligen ända till Trettondagen, den dag då de vise männen kom fram till Jesusbarnet. Jag börjar inte jobba förrän på torsdag, så det blir 2-dagarsvecka för mig.

    Nyårshälsningar
    Elisabet

    • underbarahem / Jan 3 2016 5:27 e m

      Jag har som vanligt väldigt bråttom, så jag kunde inte låta bli att röja undan julen.. men belysningen är kvar ute. Det har varit en underbar vinterdag här idag, det blev en lång promenad.
      Längtar efter att börja fixa ute och inne.
      Birgitta

  2. Felix / Jan 3 2016 4:46 e m

    Oj, nu var du tidigt ute! Vi har adventsljusstakarna och julsakerna kvar till Tjugondag Knut (minst). Det blir så mörkt när ljusstakarna försvinner, och så är det ju så mysigt med dem… 🙂 Om man ska vara noga pågår julhelgen egentligen till Trettondagen, den firas för att de vise männen kom fram till Jesusbarnet då. För mig blir det 2-dagarsvecka eftersom jag är ledig i början av veckan. 🙂

    Nyårshälsningar
    Elisabet

  3. Eva / Jan 3 2016 5:51 e m

    Du var en snabb en! Tycker jag brukar vara först annars men här är både gran och stakar framme fortfarande, allt annat är borta. Men på tisdag åker resten och då blir det lite omflyttning av växterna. Jag försöker också undvika att köpa nya prylar, det finns tillräckligt här i skåp och lådor. Jag rensar istället och lämnar till second hand.
    Jag längtar lite till mitt jobb men imorgon ska Julia och William vara här så då blir det fullt upp. På torsdag får det bli jobb.
    Kram Eva

    • underbarahem / Jan 3 2016 6:46 e m

      Riktigt så här snabb brukar jag inte vara, men jag kände för det. Solen sken ute och jag började få vårkänslor… hihi. Här rensas det också, kyl och frys har fått sig en omgång. Ha det underbart med dina barnbarn, det brukar bli fullt upp… men det är bara kul.
      Kram Birgitta

  4. jessica / Jan 4 2016 8:10 e m

    God fortsättning på det nya året,håller också på att städa bort julen,känns skönt 🙂 kram Jessica

    • underbarahem / Jan 4 2016 8:32 e m

      Det är härligt, känns som om man får mera energi. Det kan också vara att det har varit så fint vinterväder, det blir så mycket ljusare då.
      Ha det bra!
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

