Skip to content
december 28, 2015 / underbarahem

Grönt inne i växthuset och snö utanför!

Tänk att snön blev kvar det trodde jag inte, det skulle ju bli regn. Härligt att vi fick lite snö i alla fall, man slipper att se den gröna gräsmattan och fundera på om man skall klippa gräset… hihi. Fast det jobbiga med det här växlande vädret är att luft slangen till dammen fryser ibland och då gäller det att få den ren från is så att dammen inte fryste till. Mysigt med vatten i trädgården även på vintern…Snö-vid-dammen-2015Snö-vid-dammen-dec-2015Har varit inne i växthusets och vattnat mina växter, det ser väldigt grönt och fint ut inne i isolertältet det är ca 10° där inne.Isolertält-höst-20152 Och även utanför i växthuset ser det ut att växa, persiljan är jättefin och rosmarin har klarat sig bra. Den kinesiska viltlöken har börjat på nytt att växa, så det är bara att plocka.Persilja2015-decRosmarin-och-kinesisk-vitlökDet är en märklig vinter vi har, hoppas att det kommer lite mera snö så att vi kan njuta av en fin vår med snösmältning och sol.

Har suttit idag och funderat på vad jag skall bjuda på för Nyårsmeny, ibland är det svårt att hitta på… fantasin tryter. Men det löser sig nog snart, bara jag får fundera lite. När det gäller en Nyårsmeny så vill man ju inte stå vid spisen hela tiden, utan man skall kunna förbereda så det är bara att ta fram maten.

Nu måste jag fundera vidare!

Ha en skön kväll!

Kram från Birgitta

4 kommentarer

Kommentera
  1. A House With A View / Dec 29 2015 7:16 e m

    Vad vackert med spegelblänk i trädgården även om vintern. Det gör mycket för intrycket, superfint! Frodigt med dina växter, jag har en del pelargoner som övervintrar i garaget, för övrigt är det rätt skralt med mina plantor 🙂

    Jag har tagit fram oxfilé ur frysen inför nyårsafton, det brukar vara ett vinnande koncept! 🙂 Men jag håller med, det allra bästa är att hitta maträtter som är enkla och som inte kräver så mycket jobb.

    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    Kramar aka

    • underbarahem / Dec 29 2015 7:22 e m

      Det är mysigt med vatten i trädgården, på våren och sommaren kan man se fåglarna bada i dammen. Oxfile är inte dumt, vad har du tänkt att ha till den? Det finns mycket som man kan göra i ordning i förväg, gillar att använda vinglas till desserter.
      Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År🎉🎊
      Kram Birgitta

  2. Petra / Dec 30 2015 7:37 f m

    Jag sitter här och river mitt hår. Jag kan för mitt liv inte komma på vad jag vill ha på nyårsmenyn. Det är precis tomt. Pojkarna kör gärna repris på förra årets mat. Så kommer jag inte på nåt så får det bli samma i år igen :/
    Gott slut och gott nytt
    Massor med kramar till dig, fina Birgitta
    Petra

    • underbarahem / Dec 30 2015 5:47 e m

      Ja, i år var det faktiskt riktigt besvärligt att komma på något. Men till slut löste det sig, förrätt varmrätt och efterrätt klart. Nu börjar det roliga, att laga maten.
      Önskar dig och din familj ett Gott Nytt År.
      Kram Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

