Skip to content
december 20, 2015 / underbarahem

Nu närmar det sig!

Nu börjar tomtarna komma fram här hos oss också, är inte så snabb med den dekorationen. Samtidigt fick vi städat i garderoben där vi har sakerna, det var en hel del annat som troligtvis skall köras till tippen. Hann också med att baka en sats med pepparkakor, den första pepparkakssatsen som jag gjorde är redan slut… bra betyg, då är de goda.

I höstas när vi var ute på våra promenader, så såg vi massor av granar och tallar som var fällda. Idag när vi skulle behöva ris till krukorna så hittade vi nästan ingenting… typiskt, men lite blev det.

Nu är det fjärde advent och julafton närmar sig, lite kul tycker jag nog att det är. Det mysigaste är att se de små godingarna öppna sina paket, det brukar bli väldigt bråttom med att riva papper.Fjärde-advent-2015Så fort tiden går i alla fall, fast värmen håller i sig. Har ni pysslat färdigt och köpt julklappar, eller blir det en sista minuten klapp tro?Dikes-gran-med-tomteKöpte dessa dekorations stjärnorna för ett tag sedan lite nytt måste man ha till jul och jag visste precis var jag skulle ha dem, i en dikesgran där passade de perfekt, tycker jag.Dikes-gran-med-stjärnorJag har lite julburkar som jag brukar ha godis i, men i år tror jag att de får vara tomma. Är det godis i dem så misstänker jag att de töms ganska snabbt av små söta barnhänder och det är nog bra även för oss vuxna att låta bli.Pigtittare-och-tomte-burkarPå den här symaskinen får burkarna stå och där står även min farmors pigtittare som hon fick när hon var liten. Symaskinen fungerar perfekt att sy på och det blir väldigt fin söm på den… bra att ha om strömmen går och det är panik med att sy.

Hoppas att ni har haft en lugn och skön helg, nu är det tre dagar med jobb som väntar sen är vi lediga igen.

Ha det bra!

Kramar från Birgitta

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Dec 20 2015 6:36 e m

    Likadan symaskin har jag också men jag kommer nog inte att sy på den. Men min farfars pigtittare ska jag sätta på den, har inte riktigt vetat var jag ska ha pigtittaren tidigare.
    Jag är färdig med det mesta pysslet, bara maten som ska göras det sista är kvar. Och så måste jag ut och plocka lite tallris som jag glömt. Imorgon handlas det sista till köket.
    Ha det fint!
    Kram Eva

  2. underbarahem / Dec 20 2015 6:57 e m

    Jag har faktiskt sytt på maskinen, lite speciellt var det. Är också färdig med julpysslet frånsett granen som inte är klädd än. Julgransfoten har gått sönder så jag måste fixa en ny, tror att vi har på jobbet… så det ordnar sig.
    Ha en härlig vecka!
    Kram Birgitta

  3. Maria / Dec 20 2015 10:13 e m

    Så julmysigt hos dig! Nä, inte alls klar, men det kvittar! 😉 🙂 Hinner nog i år med 😉
    Kram/Maria

    • underbarahem / Dec 21 2015 6:26 e m

      Tackar, tror nog att du hnner, det löser sig alltid. Skall jaga en julskinka i morgon, är nog inga problem bara det inte är en massa folk… känner inte för att trängas.
      Kram Birgitta🎄🎅

  4. Petra / Dec 21 2015 2:08 e m

    Så fint du har Birgitta. Jag önskar jag hade lite mer plats att pynta på.
    Juliga kramar till dig.
    Petra

    • underbarahem / Dec 21 2015 6:19 e m

      Tackar, hallen är ganska stor och det är bra. Just nu är det en brio tågbana och lego i vardagsrummet.
      Men ytan räcker för L och mig.
      Många juliga kramar från mig också!
      Birgitta

Kommentera

KAMILLAS KAMERA -

mitt liv och mina dagar

Bloggäventyr med Bosse Lidén

Författare till romanen "Mina fotsteg i ditt hjärta", "Minnen som stannat kvar" och medförfattare till kåseriboken "Skimrande ögonblick - och dagar i grått". Alla tre böckerna går att köpa här på bloggen. Tryck på köp bok/böcker under min header och du får reda på viktig fakta. Dessutom finns det 33 st kategorier på bloggsmörgåsbordet. Förhoppningsvis hittar du något som tilltalar dig. Hjärtligt välkommen hit. Du får väldigt gärna lämna en trevlig kommentar. Tack för besöket.

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

att leva sin dröm

En blogg om att följa sitt hjärta och leva sin dröm - här skildrar vi livet på Lindö och utmaningen i att bli självförsörjande på en väglös ö. ❤️

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

