Skip to content
december 4, 2015 / underbarahem

Ha en underbar fredagskväll!

Ännu en vecka som har gått och snart är det jul, otroligt så fort det går. Idag fredag har det varit jobbardag och plockat fram det sista av julen till försäljning. Det är bäst att plocka fram mycket så att vi säljer massor, för v 50 skänker vi hela veckans  försäljningen till barncancerfonden och då gäller det att det blir mycket pengar.Adventsljusstake-softPerfekt nu när det snart är jul och alla skall ge bort julklappar, sen skall man givetvis på fest och då är det festkläder som gäller.JulgransoftNu hör jag L tassa i köket och fixa med maten, då är det bäst att jag går ut och hjälper till. Tror att det skall bli en liten Lennart när jag väntar på maten.

 

 

Ingredienser:

Xanté Poire au Cognac 6,0 0cl, Lime 1, Fruktsoda 20,0cl, Iskuber.

Highballglas, Cocktailpinne

  1. Fyll ett higballglas till hälften med iskuber.
    Dela limen i två delar.
  2. Häll på Xanté och pressa juicen av halva limen i glaset. Dela den andra halvan och lägg i klyftorna.
  3. Fyll upp med fruktsoda.
    Stick ner en cocktailpinne.

Lennarts polare Ragnar föredrar Abslut Kurant i drinken i stället för päronlikör, och Nisse vill ha Absolut Mandarin, medan Pekka naturligtvis väljer Finlandia Cranberry. I övrigt är det samma drink.

Nu får ni ha en härlig fredagskväll och en underbar helg!

Kramar från Birgitta

 

 

6 kommentarer

Kommentera
  1. Eva / Dec 4 2015 8:59 e m

    Fint med gåvan till Barncancerfonden! Vårt företag skänker också dit – även om det inte är så stora summor som ditt företag.
    Så skönt att ha en L som pysslar i köket och en Lennart hade jag inte sagt nej till, men jag nöjer mig med ett glas rött.
    Fin kväll på dig!
    Kram Eva

    • underbarahem / Dec 5 2015 6:26 f m

      Det är försäljningen från vår butik, som vi skänker… men den är ganska stor den också. Det blev gryta från lördagen, gryta blir nästan godare när man värmer den.
      Det blev ett glas rött till maten… mums.
      Ha en bra helg!
      Kram Birgitta

  2. Petra / Dec 5 2015 2:01 e m

    Oj vad du har bakat, pyntat och gjort fint. En Lennart hade varit smaskens. Tror jag att jag ska ta mig en på onsdag när vi är några som åker till Danmark.
    Butterkakan måste jag nog ta och baka nån dag också.
    Ha en superskön lördag (trots vädret)
    Kram Petra

    • underbarahem / Dec 5 2015 6:42 e m

      Jag gillar att baka och det är kul att prova olika recept. Lennart satt perfekt, gott när man kommer hem efter en tuff jobbar fredag. Så kul det låter att åka till Danmark, ha det toppen kul.
      Nu har vi ätit och vi har satt oss ner framför tv:n tittar på hus som håller på att rasa ihop, ser inte så trevligt ut… men det blir bra till slut.
      Kramisar till dig😍

  3. petrasparlor / Dec 6 2015 10:50 e m

    Vilken fin ljusstake du har.
    Önskar er lycka till med veckans försäljning.

    //Petra

    • underbarahem / Dec 7 2015 3:45 f m

      Ja, nu är det bara att hålla tummarna att alla handlar handlar mycket.
      Birgitta

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

