Skip to content
november 30, 2015 / underbarahem

Nu äntligen är adventsljusstaken klar!

Inte så sent den här gången, bara en dag. Det var sanden och ljusen som saknades, men nu är den på plats. På bordet har jag lagt en grå linneduk, som egentligen är en gardinlängd… men perfekt som duk.Adventsljusstake-2015Till och med solen tittar in en stund och begrundar ljusstaken, kul när det är uppskattat… hihi. Det blir inte så mycket rött i år, har snöat inne på betongfärger kan man säga… för ute ser det inte ut att bli snö.

Adventsljusstake-20152Adventsljusstake-20153Adventsljusstake-20154

Tyckte dessa grå tomtar var så söta och passade bra hemma hos mig, det lyser inte riktigt jul om dem och det passar mig.Adventsljusstake-20155Gillar formen på tomtarna, tycker att de ser så goa ut. De är så söta när man ser den ”lilla” näsan sticka ut och de är lite runda efter all julmaten.

Har faktiskt redan planerat vad vi skall ha för julmat och en del rätter kommer att tas bort, de åker bara ut och in i kylskåpet. Jaha, och vad skall vi ha till efterrätt då undrade L, lite glögg vid julklappsutdelningen, sa jag. För vi äter inte efterrätt annars och jag tror att vi är ganska mätta och belåtna ändå. Nu kanske ni tycker att jag är tråkig, men jag tycker att det får räcka… det blir nog mycket ändå.

Det svåra blir vad man skall undvara på bordet, det har ju alltid funnits där? På bordet kommer i alla fall att finnas: julskinka, köttbullar, prinskorv, jansson, sill, lax, revben, ägghalvor med dekoration och vörtlimpa… hmm, vad har jag tagit bort, jo rullsylta, leverpastej och kalvsylta. Jaja, får kanske bättra mig till nästa år… hihi

Nu skall jag ta en kopp kaffe och njuta av min tända adventsljusstake.

Ha en härlig start på en ny vecka, misstänker att juförberedelserna är i full gång.

Kram från tomtemor Birgitta

 

 

2 kommentarer

Kommentera
  1. petrasparlor / Dec 2 2015 10:02 e m

    Riktigt snyggt med grått och vitt, älskar din adventsljusstake.
    Inte mycket rött här heller denna jul.

    //Petra

    • underbarahem / Dec 3 2015 3:49 f m

      Gillar det grå och vita också, kul med lite annat än rött. Granen blir som vanligt grön och guld.

Kommentera

att leva sin dröm

som självförsörjande ö-bo(nde)

Petras Pärlor

min digitala syn på saken

En kulturtants julfunderingar

Cramer Cramar Om Julen

LibrarianShipwreck

Libraries, Archives, Technology, Impending Doom

Stockholm Tea House

En mat- och livsstilsblogg.

Fason

Inredning med inspiration från amerikanska östkusten

I gott sällskap

Sätt guldkant på vardagen med hemlagat

Den fula verkligheten....

Om livet före och efter en gastric bypass operation.

Zebeda Chocolate

Det är hiskeligt spännande hur mkt allt du stoppar i kroppen påverkar dig. Det här är för dig som älskar att njuta av livet samtidigt som du bryr dig om hur du gör det. CHOKLAD är nått av det bästa i livet. Min Bok, Chocolate Treats, Nyttigt & Gott, finns ute i handeln nu!

It´s time to be Frank...

Familj, kärlek och sammanhållning.

